מסע הסברה חוויתי התקיים היום בכל שבעת החופים המוכרזים באשדוד ובחוף המצודה, במסגרת הקמפיין: "החוף שלי רב פעמי", שמטרתו הפחתת השימוש בכלים רב פעמיים בחופים, שגורמים נזק סביבתי רב.
זה השבוע השלישי שהפעילות מתקיימת בכלל חופי אשדוד. במסגרת הפעילות, במשך 4 שעות, לאורך הרצועה מסתובבים שחקנים שמפעילים את המתרחצים בפעילויות שונות להעלאת המודעות לעניין.
מדובר בפעילות היחידה בישראל שמתקיימת באופן הזה כחלק קמפיין גדול שהחל בתחילת יולי.
על פי הנתונים, 70% מהפסולת בקרקעית הים והפסולת הצפה היא חלקי שקיות ואריזות פלסטיק, רובה בגודל מיקרו-פלסטיק. כ-75% מהפסולת, כך מצביעים הנתונים, מקורה בפסולת פלסטיק ולכן חשוב ככל שניתן להפחית בשימוש במטרה להציל את בעלי החיים ואת הסביבה מהנזקים הישירים הנגרמים משימוש בפלסטיק.
במסגרת הקמפיין צוותי הסברה חוויתית בהובלת תיאטרון "ברמוזה", בניהולו של ג'רום הרוש, פרוסים בכל החופים המוכרזים.
במסגרת הפעילות, צוותי ההסברה יוצרים פעולות שיתופיות עם המבלים בחוף במטרה להעביר את המסרים המרכזיים.
לדוגמה: קבוצת שחקנים מקצועיים מתיאטרון ברמוזה בניהולו של ג'רום מחופשים למבלים בים ומסיירים בחוף ומקיימים תחרות זריקת פלסטיק לפח, כחלק מתהליך הסברתי. כחלק מכך, המנצחים זוכים בבקבוק רב פעמי איכותי.
כמו כן, מתבצעות שאלות, עליהן המשתתפים בחוף עונים או מנחשים, ובסוף מגלים את התשובה הנכונה.
רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"