בכנס שהתקיים אתמול שעסק במשבר בשרשרת האספקה, השתתפה יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, אורנה הוזמן-בכור. בכנס, שהיה תחת הכותרת "סדר עולמי חדש – כלכלה בטלטלה: תחזיות לקראת מיתון גלובלי", התייחסה הוזמן-בכור לפתרונות שמביא נמל אשדוד לבעיות בשרשרת האספקה, וציינה את השינוי שחל בימים האחרונים בנמלים: "בנמלי ישראל היו כבר 100 אוניות בהמתנה, אבל בימים האחרונים יש פחות מ-30".
הוזמן-בכור סיפרה כי בנמל אשדוד "פועלים בכל החזיתות על מנת לשמור על זרימת סחורות סדירה, החל בגיוס עובדים, ועד השקעות אדירות בתשתית וטכנולוגיה".
לצידם של דני שביט, מנכ"ל קבוצת לובינסקי, ורד צרפתי, מנכ"לית משותפת קבוצת צרפתי וקרן כהן חזון, מנכ"לית טורפז תעשיות, שהשתתפו יחד איתה בפאנל, ישבה הוזמן-בכור וטענה כי "בימים האחרונים אנו רואים ירידה בפקקים בנמלים. בנמלי ישראל היו כבר 100 אוניות בהמתנה, אבל בימים האחרונים יש פחות מ-30. עשינו כמה פעולות כדי לתת מענה למשבר העולמי, עקבנו אחרי מה קורה במקומות אחרים וקלטנו 100 עובדים זמניים, אחרי שקיבלנו אישור מההסתדרות. אנחנו גם רואים ירידה בקרב הביקושים, למשל ירידה של 16% במספר המכוניות שעוברות בנמל אשדוד, וגם אלו מפחיתים את הפקקים בנמלים".
בנוסף התייחסה הוזמן-בכור להכנות של נמל אשדוד לתחרות מול נמלים פרטיים באשדוד וחיפה. "אני נמצאת בתפקיד יושבת ראש בנמל חמש שנים ועובדת על הנושא הזה מההתחלה", אמרה. "נדרשנו לשינוי ה-DNA בנמל, ולחשיבה עסקית תחרותית עם מתן דגש לפיתוח תשתיות, שירות לקוחות וחדשנות. נמל אשדוד נשאר עכשיו הנמל הממשלתי היחידי לצד חמישה נמלים פרטיים. השקענו 2.4 מיליארד שקל מהתקציב שלנו כדי להתחרות, שיהיה לנו רציף מים עמוקים, כי הנמלים החדשים תחרותיים. עשינו השקעות בחדשנות, משהו שלא היה בעבר. ראיתי בעולם דברים שצריך להעתיק ולהדביק. הכנסנו חדשנות, יש לנו 50 חברות סטארט-אפ מהעולם והקמנו אקסלרטור וזה סופר חדשני. נוכל להשקיע בחברות הסטארטאפ ולמכור את הטכנולוגיות לנמלים מובילים בעולם".
רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"