אוטובוס. צילום: עיריית אשדוד
אוטובוס. צילום: עיריית אשדוד

הפעיל החברתי מאשדוד פנה לרה"מ: "עליית מחירי האוטובוסים פוגעת ברבע מיליון תושבים"

על רקע סערת עליית המחירים בתחבורה הציבורית פנה הפעיל החברתי, שמוליק דואק, לראש הממשלה ולשרת התחבורה ומחה על כך. בינתיים לשכת רה"מ מסרו תגובה ראשונית

פורסם בתאריך: 31.7.22 12:57

     

מהפכת התחבורה החדשה של של משרד התחבורה הביא אמנם לירידת מחירים בחלק מהארץ, אך בחלק אחר דווקא עלו המחירים. כך באשדוד למשל עלו מחירי התחבורה בשיעור חד.

הדבר עורר מורת רוח רבה בקרב הציבור שעושה שימוש בתחבורה הציבורת. מי שגם כן התקומם על כך הוא הפעיל החברתי, שמוליק דואק שפנה במכתב לשרת התחבורה, מרב מיכאלי ולרה"מ יאיר לפיד. "אני מכיר את היושרה של מיכאלי ואני בטוח שהדברים יפלו על אוזן קשבת", מסר דואק והוסיף כי בינתיים הוא קיבל מענה מלשכת ראש הממשלה, עם הבטחה שפנייתו תישקל בתשומת לב קפדנית. "רבע מיליון תושבי אשדוד, זכאים להתייחסות רצינית לפניה הזאת", אמר דואק.

שמוליק דואק

שמוליק דואק

וכך כתב דואק במכתבו:

"שמי שמוליק דואק, תושב אשדוד ופעיל חברתי בעירי. גם אני גיליתי השבוע כמו שאר תושבי אשדוד, שבמסגרת 'מהפכת התחבורה' שלך, מחירי הנסיעה באוטובוס התייקרו בעבורנו באחוזים גבוהים ביותר, בעוד שהיינו בטוחים שמטרת ה'מהפכה' היתה להיטיב עם משתמשי התחבורה הציבורית.

  • מחיר נסיעה שהיה 4.5 ש"ח עלה ל-5.5 ש"ח
  • חופשי יומי שהיה 6.90 ש"ח עלה ל-12.50 ש"ח
  • חופשי חודשי שהיה 125 ש"ח עלה ל-225 ש"ח

'מהפכת התחבורה' שלך נחתה עלינו אחרי 'מהפכת תחבורה' אחרת המכונה Re-Way שהוביל משרד התחבורה יחד עם ראש העיר. פרויקט אשר התגלה ככישלון מובהק, פגע קשות גם בתחבורה הציבורית וגם במשתמשי התחבורה הפרטית, ואף זכה לביקורת קשה של מבקר המדינה עם המלצה לחיוב אישי של רה"ע ושל מנכ"ל העירייה.

לידיעתך, הדירוג הסוציו-אקונומי של אשדוד ירד לאחרונה מ-5 ל-4. במדד איכות החיים אשדוד ירדה לתחתית הטבלה מבין הערים הגדולות (אחד הפרמטרים של המדד הוא גם התחבורה הציבורית). אם לא די בכך, אשדוד ממשיכה "לככב" במקומות הראשונים בדו"ח מדד העוני בישראל. עובדות אלה לבדן מספיקות כדי לכלול את אשדוד בין הערים שבהן מחיר הנסיעה בתחב"צ צריך היה לרדת, או לפחות לא לעלות!

איך יתכן שבאשקלון השכנה, שהדירוג הסוציו-אקונומי שלה גבוה משל אשדוד, מחיר הנסיעה ירד ובאשדוד עלה? ניכר כי בתכנון ובחישוב מחדש של מחירי הנסיעה בתחב"צ, לא ניתנה מספיק תשומת לב לפרטים שציינתי, ואשדוד 'שילמה את המחיר' על כך תרתי משמע.

היום זה כבר ברור שתושבי אשדוד נפגעו פעמיים ע"י משרד התחבורה – פעם בגלל פרויקט Re-Way הכושל, ועכשיו שוב עם עליית מחירי הנסיעה בעיר. אם מטרותיהן של שתי ה'מהפכות' האלה היא להגדיל את כמות המשתמשים בתחבורה הציבורית, לצמצם את השימוש ברכבים פרטיים ולהקטין את היקף פקקי התנועה, הרי שאף אחת מהמטרות הללו לא תושגנה, והתוצאה הישירה היא הימנעות נוספת משימוש בתחבורה ציבורית, שהיא חיונית מאוד בעיר שבה כרבע מיליון תושבים!

אני קורא לך לבדוק את המידע הנ"ל ולשקול מחדש את תעריפי הנסיעה בעיר, כי כרגע זה מרגיש כמו חוסר צדק וחוסר היגיון מוחלט. זאת לא בושה לטעות, וזה מאוד מוערך להודות בטעות ולתקנה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר