בשנה"ל החדשה יבואו 56,452 תלמידים בשעריהם של 623 מוסדות חינוך ברחבי העיר. את פני התלמידים יקבלו מורים, מחנכים וסגל ההוראה בכל בית ספר, אך יהיו גם פנים חדשות – מנהל ומנהלות בבתי ספר יסודיים.
להלן המנהלות והמנהל החדשים שנבחרו להוביל עשרה מוסדות חינוך יסודיים:
בית הספר יד שבתאי
גילה ביטון עזרא נבחרה לנהל את בית הספר "יד שבתאי". בת 49 ילידת אשדוד.
לביטון עזרא ניסיון של 26 שנים כמ"מ מנהלת בי"ס, סגנית מנהל, מחנכת כיתות ה'-ו', מורת שילוב, רכזת מילת שלם, רכזת תכניות פדגוגיות וניהול קשרי חוץ עם גורמים מתחומים שונים וטיפוח ומעורבות בקהילה. יש לה תואר ראשון בחינוך מכללת גבעת וושנגטון, תואר שני במנהל מערכות חינוך במכללת אורות ישראל ותעודת הוראה בחנ"מ ותנ"ך.
"לפתח פדגוגיה חדשנית, יזמות, חדשנות ויחודיות בבית הספר", אמרה ביטון עזרא, "לעורר השראה, להעניק רשת ביטחון לעובדי ההוראה ולתלמידים ולחנך לאורם של ערכי היהדות, הציונות והלאום. מתן הזדמנות שווה, כלים והכוונה לכלל התלמידים. יחס אישי לכל תלמיד, חיזוק האמונה ביכולותיו והבאתם לידי ביטוי בלמידה ובעשיה בחיי היום יום".
בית הספר "שזר"
מיטל אבחזר נבחרה לנהל את בית הספר "שזר".
לאבחזר ניסיון של 17 שנים בביה"ס "שקד" כמחנכת כיתה ורכזת מתמטיקה, הדרכת קהילת מורים למתמטיקה במהלך "השקפה" וחברה בצוות הניהול הבית ספרי. יש לה תואר ראשון בהוראת המתמטיקה "מכללת אחווה", תואר שני בניהול מערכות חינוך "המרכז האקדמי אור יהודה" ובוגרת התכנית להכשרת מנהלים "אבני ראשה".
"ביה"ס כבית חם לתלמידים, הפועל למיצוי יכולות ועידוד הצמיחה של כלל התלמידים", אמרה אבחזר, "תוך התייחסות למסוגלות האישית של כל אחד ואחת מקהילת ביה"ס. מאמינה במחויבות של כל צוות ביה"ס לגוון בדרכי ההוראה והלמידה, לזהות חוזקות ויכולות אצל התלמידים, לזמן להם חוויות הצלחה, לטפח בהם תחושת מסוגלות ומוטיבציה להיות לומדים עצמאיים המודעים לחוזקותיהם".
בית הספר "אופק"
לילך אלוש נבחרה לנהל את בית הספר "אופק".
לאלוש ניסיון של 22 שנים במערכת החינוך, במגוון תפקידי ניהול והדרכה: ריכוז פדגוגי, הובלת קהילות מקצועיות לומדות, הדרכה יישובית, ניהול צוותים ועוד. היא מחזיקה בתואר ראשון בחינוך ויהדות – מכללת אחווה, תואר שני בתקשוב ולמידה – המכללה האקדמית אור יהודה ובוגרת המסלול להכשרת מנהלים – אבני ראשה.
"בית הספר מהווה עוגן קהילתי ומקום מבטחים לכל באיו", אמרה אלוש, "קרקע פורייה ללמידה, לשותפויות, למימוש הזדמנויות ולטיפוח חוסן. מאמינה כי הנחלת ידע, מיומנויות וערכים תוך הקפדה על עידוד מצוינות לצד טיפוח חוויית מסוגלות, מימוש עצמי ונכונות לתרום לחברה – נמצאים בראש סדר העדיפות החינוכית".
בית הספר "היובל"
שמרית עובדיה נבחרה לנהל את בית הספר "היובל".
לעובדיה 15 שנים במערכת החינוך בבית ספר "המגינים", ב-9 השנים האחרונות סגנית מנהלת. לאורך השנים מגוון תפקידי ניהול והדרכה: רכזת פדגוגיה, רכזת תקשוב, חברת צוות ניהול וחברת צוות טכנו-פדגוגיה במרכז פסגה באשדוד. יש לה תואר ראשון בחינוך וסוציולוגיה, מכללת אשקלון, תעודת הוראה לגיל הרך (גן-ב'), מכללת אחווה, תואר שני בניהול מערכות חינוך, מרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה ובוגרת תכנית להכשרת מנהלי בתי ספר של ״אבני ראשה", מכללת אחווה.
"מאמינה כי בית הספר צריך להיות בית המנחיל חינוך לערכים, באמצעות רכישה ויישום של מיומנויות רגשיות חברתיות ומיומנויות פדגוגיות", אמרה עובדיה, "צוות בית הספר יראה בתלמידים את צורכיהם ויביאם ללמידה מתוך עניין, רלוונטיות, חיבור אישי והנאה לצד יצירת שותפויות עם הזולת".
בית הספר "אחדות"
אושרית לוטטי, בת 41, אמא ל-3 ילדים, תושבת אשדוד, נבחרה לנהל את בית הספר "אחדות"
יש לה ניסיון של 13 שנים בהוראה. כחלק ממגוון תפקידים בביה"ס, שימשה כמדריכה עירונית בתוכנית "אמירים" המטפחת תלמידים מצטיינים וקידום תרבות מצוינות בית ספרית ובשלוש השנים האחרונות כיהנה כסגנית מנהלת. יש לה תואר ראשון בחינוך וסוציולוגיה ותואר שני בניהול מערכות חינוך.
"מאמינה כי אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץ בו", אמרה לוטטי, "תפקידנו לייצר עבור כל ילד וילדה מסגרת חינוכית מיטבית ומכילה. יש לאפשר מרחב הזדמנויות לחיזוק תחושת המסוגלות תוך דגש על מצוינות אישית ומימוש ערכי האהבה לאדם ולארץ".
בית הספר "שירת הים"
איילה שקד, נשואה ואם לשלושה נבחרה לנהל את בית הספר "שירת הים".
לשקד ניסיון של 21 שנים במערכת החינוך במהלכן שימשה בתפקידים רבים ומגוונים, מנהלת בית הספר "אחדות" במהלך 6 השנים האחרונות. יש לה תואר ראשון בחינוך ומחשבים, תואר שני במנהל מערכות חינוך ממכללת "אחווה" ובוגרת התכנית להכשרת מנהלים של אבני ראשה.
"מאמינה כי עלינו מוטלת האחריות להצמיח בוגר שעל מידותיו חרוטים ערכי אהבת האדם", אמרה שקד, "לעודד חשיבה ביקורתית ויצירתית ולטפח זהות עם חותם לאישיותו הייחודית. לטפח תחושת שייכות בצוות החינוכי ובתלמידים, העצמה וחיזוק תפיסת המסוגלות העצמית. שיתוף ההורים בעשייה החינוכית, לתת דוגמה אישית ולשמש מודל חיקוי ראוי לתלמיד".
בית הספר "שחר"
שני אוחנה, תושבת אשדוד, בת 36 נשואה ואם לשניים,
לאוחנה ותק של 14 שנים בהוראה. השתלבה בעתודת מנהיגות חינוכית של העיר אשדוד. בשנות עבודתה מילאה תפקידים מגוונים: מורת שילוב, מחנכת בחינוך המיוחד, ריכוז והדרכה בחינוך החברתי ערכי וחברת צוות ניהול מוביל. יש לה תואר ראשון במדעי החברה – סוציולוגיה וחינוך, תעודת הוראה, מורה מוסמכת בכירה בחינוך המיוחד ותואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך.
"מאמינה שבכל ילד קיימת ייחודיות איתה הוא יכול למצות את כישוריו ויכולותיו להגיע למצוינות אישית", אמרה אוחנה, "בית הספר יהיה בית חינוך שיפתח בוגר מאמין המתאפיין בסקרנות והתנסות אינטלקטואלית, תוך עידוד השונות והייחודיות. בית ספר יעניק לתלמידיו חינוך דתי ערכי שיבוא לידי ביטוי במצוינות עם נשמה".
בית הספר "שילה"
מאיר אמר, תושב באר שבע, נשוי ואב לשבעה ילדים נבחר לנהל את בית הספר "שילה".
לאמר ניסיון כמחנך כיתה 13 שנה ורכז לשון בחטיבת ביניים, מורה בכיר ללשון באתר השיעורים הפרטיים ללשון של משרד החינוך, מכשיר סטודנטים בפרויקט "אקדמיה כיתה", בודק ומעריך מבחני מיצב בעברית מטעם "ראמה". יש לו תואר ראשון מכללת הרצוג התמחות בתנ"ך ולשון, ותואר שני אקדמית חמדת הדרום "תרבות יהודית והוראתה בזיקה לתנ"ך". בוגר התוכנית להכשרת מנהלים "אבני ראשה".
"מאמין בהענקת חוסן נפשי לכל תלמיד ותלמידה כבר מהגיל הרך על מנת שיעצבו לעצמם חזון, ידעו לחלום חלומות ולהגיע רחוק כמה שאפשר, וכל זאת בצד הערכי-אמוני תורני לצד פדגוגיה מקצועית ומדויקת", הוא אומר.
בית ספר "חזון יעקב"
נורית פרץ, בת 46 מאשקלון, אם לשלושה ילדים נבחרה לנהל את בית הספר חזון יעקב.
לפרץ ניסיון של 26 שנים בהוראה, מחנכת כיתה, מדריכת שפה במחוז, רכזת פדגוגית וסגנית מנהל בית הספר ממ"ד משלב "באר גנים". יש לה תואר ראשון בחינוך מאוניברסיטת בר אילן, ותואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך ממכללת ליפשיץ ירושלים.
"מאמינה שכל ילד הוא עולם ומלואו ובכל ילד יש חוזקה ואינטליגנציה מפותחת שאם נעצים אותה, תוך קידום רווחתו האישית, הרגשית והחברתית, נוכל למצות אתו את יכולותיו", אמרה פרץ, "דוגלת בשיתוף פעולה ודיאלוג מתמיד עם צוות המורים וקהילת ההורים, כשותפים מלאים לעשיה החינוכית. שאיפתי, לעצב בית ספר המשמש סביבה אנושית בטוחה ונעימה המעודדת חדשנות, יזמות ויצירתיות".
בית הספר "רעים"
אתי טובול בת 40, נשואה ואם לשלושה ילדים
לאתי תואר ראשון בחינוך לגיל הרך, התמחות ספרות ולשון במכללה האקדמית אחווה, ותואר שני – במנהל מערכות חינוך-מכללה אקדמית אחווה, עם מסלול להכשרת מנהלים מטעם אבני ראשה במכללת אחווה.
לאתי 15 שנות חינוך בבי"ס אמירים בהן עשתה שורה של תפקידים: ממחנכת כיתות א'-ו' ועד ריכוז חינוך התחום חברתי-ערכי בביה"ס. הובלת קהילת מורות מטעם מרכז פסג"ה בתכנית "מהלך השקפה-מורים מובילים", מנהלת הצהרון, חברת צוות ניהול ופיתוח בביה"ס.
"מתן שוויון הזדמנויות לכלל התלמידים, תוך מיצוי יכולת הפרט וחתירה למצוינות בכל תחום", אמרה אתי, "לצד הנחלת ערכים ופיתוח הבוגר העצמאי בשותפות מכבדת של צוותי החינוך ומשפחות התלמידים".
בית הספר "דביר"
אסנת דביר, ילידת אשדוד, בת 47 , נשואה ואם לארבעה ילדים
לאסנת תואר ראשון במדעי ההתנהגות ניהול וכלכלה – אוניברסיטת בן גוריון. תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך – מכללת מל"א, ובעלת תעודת הוראה במתמטיקה ובחינוך מיוחד. מורה להוראה מתקנת ומאבחנת דידקטית, בוגרת המסלול לעתודה ניהולית של החמ"ד .
אסנת מביאה עימה 17 שנים במערכת החינוך, במגוון תפקידי ניהול והדרכה – ריכוז פדגוגי, רכזת שכבה, רכזת מתמטיקה, רכזת התאמות, מורה חונכת וחברה בצוות אסטרטגי בתחום מדידה והערכה.
"מטרת החינוך היא להכשיר את האדם להיות טוב וישר (הראי"ה קוק). מאמינה ביצירת אקלים חינוכי חיובי וערכי, המוביל ללמידה מיטבית ומצוינות לימודית", אמרה אסנת. "שילוב של פדגוגיה חדשנית וגיוון בהוראה. טיפוח תחושת השייכות של צוות המורים והתלמידים ומיצוי הפוטנציאל הטמון בהם, לצד מעורבות חברתית וכישורי חיים, חינוך לדרכי התורה מתוך אמונה בה', חיבור לארץ ואהבת ישראל.
רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"