עו"ד יצחק גבאי ודב קרן. ללא קרדיט

חיזוק דב: קרן תומך ביחימוביץ'

מי שכיהן כיו"ר הסתדרות המעו"ף במרחב אשדוד ומזוהה עם ההסתדרות במשך עשרות שנים מתייצב הפעם בעד המועמדת שמציעה אלטרנטיבה להנהגה המכהנת. גם בבחירות למרחב הודיע קרן שלא יתמוך בחיים שייב, אלא ביצחק גבאי, מועמדה של יחימוביץ'

פורסם בתאריך: 12.5.17 14:02

     

 

דב קרן, לשעבר יו"ר הסתדרות המעו"ף במרחב אשדוד, הודיע על תמיכתו בשלי יחימוביץ' לראשות ההסתדרות ובמועמדה לראשות המרחב, עו"ד יצחק גבאי.

"ההסתדרות לא מצליחה למלא את יעודה בשנים האחרונות, כישלון קולוסאלי", קובע קרן. "מדובר בתהליך מתמשך. חולשת ההסתדרות היא שאפשרה לממשלות להפריט ולהפוך את העבודה במשק לעבודה של חברות קבלן וכוח-אדם. תמיכתו של שר האוצר ביו"ר ההסתדרות המכהן, אבי ניסנקורן, ממחישה את הבעייתיות. שהרי אם ככה, בואו ניתן לשר לעמוד בראש ההסתדרות וזהו".

קרן (שבקרוב ימלאו לו 70) עבד בהסתדרות במשך כ-45 שנה ומילא שורה של תפקידים באשדוד ובמרחב. הוא יצא לגמלאות לפני קרוב לשלוש שנים. זו תהיה פעם ראשונה שהוא לא יצביע עבור ההנהגה המכהנת, גם במישור הארצי וגם במקומי. הוא נחשב לדמות מוערכת בזכות היושר והמוניטין שצבר.

יו"ר המרחב, חיים שייב, מועמדו של ניסנקורן, מתמודד לכהונה נוספת וכך גם זהבה אלימלך שעומדת בראשות נעמ"ת במרחב. מולם רץ הפעם יצחק גבאי, לשעבר מנכ"ל העירייה וחבר מועצת העיר. לצידו נמצא מישל ביטון, מראשי ה"מרד" בנמל אשדוד, שמועמד לתפקיד ממלא מקומו. נציגתם ליו"רית נעמ"ת במרחב היא יפה וזאנה.

הבחירות יתקיימו ב-23 לחודש וחברי ההסתדרות יוכלו להצביע בהן גם לראשות הארגון – ניסנקורן או יחימוביץ' – וגם להנהגת המרחב – במקרה של אשדוד והסביבה, שייב או גבאי.

תנועת "עוגנים" של ניסנקורן זוכה, בין השאר, לתמיכה מוצהרת של יו"רית הוועד בעיריית אשדוד, איריס נפתלי, של קודמה, מאיר בן גוזי וגם של סגן ראש העירייה לשעבר, לאון בנלולו, שעומד בראש סיעה משלו בהסתדרות. מנגד רבים מהעובדים ונציגי הוועדים בנמל אשדוד מובילים את התמיכה ביחימוביץ'.

ברמת המרחב, יש סיכוי לקרב קשה, או שמי ששולט במנגנון – הניצחון כמעט מובטח לו?

"הם יעשו כל מאמץ גם דברים בלתי נתפסים כדי לנצח, אבל מדובר בעובדים שיודעים מה הם רוצים, יש תאים רדומים ויש מורא ופחד. יהיה קרב לא קל, כי הם שולטים, ולכבוש את הפסגה כשהם מבוצרים למעלה, זה קשה. אבל זה אפשרי".

מהם המעוזים העיקריים שלכם במרחב?

"אני לא רוצה להגיד, אומרים 'היזהרו מאנשי הדממה'. אני יודע, עובדים בשו-שו. בנמל אשדוד זה כבר לא סוד, זה גלוי. אני מניח שיהיה לנו רוב גם בארצי וגם במקומי סביב 75% ומעלה. הם אלה שהרימו את נס המרד, הם אלה שגרמו לכך שהכיסא של ניסנקורן יתחיל לרעוד. אני לא אגלה לך עוד דברים על עוד מקומות עבודה, אבל יהיו הפתעות. הם נמצאים בלחץ אטומי".

אתה לא חושב שהמהלך של העברת העובדים בנמל להסתדרות הלאומית היה בבחינת 'לשפוך את התינוק עם המים'?

"הם נדחקו לפינה וחשו מופקרים. זה היה 'נס המרד' שלא היה כמותו מאז יהושע פרץ. הם הרגישו שהגיעו מים עד נפש ובאותו זמן גם שלי עדיין לא הודיעה שהיא מתמודדת. עכשיו יש להם אלטרנטיבה למי להצביע".

לקרן יש ביקורת נוקבת על ההסתדרות. הוא, מבחינתו היה רוצה להחזירה לימיה הגדולים. "אני מתגעגע ליצחק בן אהרון ולעמיר פרץ. צריך להחזיר את ההסתדרות לעובדים. מאז סיום כהונתו של פרץ ההסתדרות הפכה מארגון עובדים לארגון כלכלי. רק שלי יחימוביץ' יכולה להחזיר את ההסתדרות לעובדים".

קרן הוסיף, ש"מישל ביטון המועמד של שלי למ"מ יו"ר המרחב, הוא מנהיג אמיתי שצמח מלמטה. בשבילי מנהיג זה אחד שיש לו חכמת חיים ולאו דווקא תואר אקדמי, אחד שזוכר מאיפה הוא בא ומישל הוא דוגמא לכך".

יוסי אלבז, עובד נמל אשדוד, התומך ביחימוביץ': "אני שמח שדב הצטרף, אני מכיר אותו הרבה מאוד שנים. איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא? שמו הולך לפניו, לוחם צדק אמיתי, שגם סרגל עקום לידו".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר