תרגיל מוכנות לתרחיש חירום בעיריית אשדוד
תרגיל מוכנות לתרחיש חירום בעיריית אשדוד

תרגיל חירום בעיריית אשדוד: "דרוכים ומתכוננים לכל התפתחות, גם למצב של 'עיר בעלטה'"

עיריית אשדוד השתתפה בתרגיל בו נבדקה על ידי גופי ממשלה ופיקוד העורף על מוכנותה לתרחיש חירום - אירוע קיצון עם פגיעה בתשתיות קריטיות, הרס רב ופגיעות בנפש. בסיום התרגיל נקבע כי העירייה ערוכה לתרחיש שכזה, וממשיכה להיערך לכל התפתחות. במקביל - קוראת העירייה לתושבי העיר להיערך גם הם לתרחישי קיצון ומתזכרת כיצד לעשות זאת

פורסם בתאריך: 1.7.24 11:55

     

תרגיל 'תרחיש חירום' התקיים לפני מספר ימים בעיריית אשדוד, והופעל על ידי נציגי משרדי ממשלה, מפקדי הנפה בפקע"ר, נציגי גופי הבקרה ומטה מל"ח (משק לשעת חירום) בראשות ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי.

 

במסגרת התרגיל נבחנה העירייה בטיפול שלה במקרים של התקפת טילים וסייבר על העיר, פגיעה בתשתיות, השבתה של מערכות תפקודיות, פגיעה במבנים ונכסים עירוניים ופגיעות בנפש.

התרגיל נמשך יום שלם, במהלכו תורגלה הפסקת חשמל ל-72 שעות, פגיעה באספקת מים, במקורות אנרגיה, ביכולות הקשר ופגיעת סייבר משמעותית במערכות מיחשוב ותקשורת.

תרגיל מוכנות לתרחיש חירום בעיריית אשדוד

תרגיל מוכנות לתרחיש חירום בעיריית אשדוד

לפי התרחיש מדובר בפגיעה גדולה בתשתיות ונזקים פיזיים למבנים ולנכסים ציבוריים, באלפי פצועים, נפגעי חרדה וחללים. כל נציג ותחומו התבקש להציג את המענים שלו לתרחיש ולהשיב על שאלות ואתגרים אותם הציבו הגופים המתרגלים.

המענים שהציגה העירייה כללו פתרונות ומענים בתחום החינוך, הנדסה ותשתיות, לוגיסטיקה ותפעול, משאבי אנוש ומתנדבים, טיפול באוכלוסייה ומידע לציבור, ארגוני חירום וגופי הסיוע והפעלת מרכזי השליטה והדיווח הפועלים ממרכז ההפעלה והמוקד העירוני. העקרונות המנחים את עבודת העירייה בחירום נגעה בראשונה בהצלת חיים ומתן סיוע מידי בכל מקום שנידרש. דגשים נוספים ניתנו לחיזוק החוסן, למתן סיוע לתושבים, ולהעניק מעטפת סיוע על מנת לקיים שגרת חיים בנסיבות חירום.

"כולנו ערים לתרחיש עלטה ופגיעה משמעותית במערכות החשמל והאנרגיה והאתגרים שהוא מציב לאזרחים", נמסר מהעירייה. "העירייה כמובן נערכה לכך והתרגיל שבוצע מלמד על רמת מוכנות גבוהה המזכה את אשדוד בציון גבוה במיוחד. בד בבד, בעירייה וברשויות הביטחון הלאומיים, מצפים כי גם ברמת התושב כל בית אב יהיה ערוך ומוכן לתפקד בצורה אופטימלית גם במשברי חירום. "לא אחת פרסמנו מה נדרש מכל אחד מאיתנו לעשות וכיצד להיערך לתרחיש העלטה העלול לתפוס אותנו בכל יום" אומרים בעירייה ומציינים כי כעת זה 'זמן זהב' שבהם כל אחד ואחת יכולים להיערך לתרחיש כזה. בתוך כך ההמלצה היא להצטייד בערכת חירום משפחתית קבועה שתכלול: בקבוקי מים – ארבעה ליטר לאדם ליום, מזון יבש, רדיו, פנס וסוללות גיבוי, מטען נייד לסלולרי, תרופות, ציוד היגיינה וטואלטיקה, בגדים להחלפה, מסמכים אישיים וכסף מזומן.

ראש העיר ד"ר לסרי סיכם את התרגיל ואמר כי למרות מצב המלחמה המתמשך, העיר מתנהלת בשגרת חיים מלאה, אך אנו דרוכים ומתכוננים לכל התפתחות וגם למצב של 'עיר בעלטה'.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר