רק ביום רביעי האחרון, נהרגה צעירה בשעות אחר הצהריים ועוד שלוש נפצעו בתאונת דרכים בין רכב פרטי למשאית בכביש 35. שתיים מהפצועות בתאונה, שאירעה בין צומת גבעתי לברכיה, פונו לבית החולים כשמצבן מוגדר קשה.
60 תאונות דרכים קטלניות במעורבות משאיות (לפחות הרוג אחד בכל תאונה) מתרחשות בכל שנה בממוצע, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. משמעות הנתון הוא כי בכל שנה נהרגים לפחות 60 בני אדם בתאונות דרכים במעורבות משאיות כבדות במשקל 3.5 טון ומעלה (בתאונה קטלנית אחת יכולים להיהרג מספר בני אדם).
בדירוג הערים הקטלניות בארץ, אשדוד ניצבת במקום השלישי – עם 10 הרוגים בעשור האחרון. נתון מפחיד.
על פי הנתונים, בסך הכל, בעשור האחרון (2023-2014) התרחשו באשדוד לא פחות מ-122 תאונות דרכים עם מעורבות של משאיות כבדות במשקל 3.5 טון. מתוכן, כאמור מהן עשר היו קטלניות (עם לפחות הרוג אחד), ועוד 26 תאונות קשות.
רק בשנת 2023 התרחשו באשדוד 35 תאונות דרכים במעורבות משאיות כבדות במשקל 3.5 טון, שבע מהן היו תאונות קשות.
"משאיות מעורבות בתאונות דרכים קטלניות בשיעור גבוה מחלקן במצבת כלי הרכב", אומר עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק, "הן למעשה פצצות מתקתקות שנוסעות לידינו בכביש. למשאיות מאפיינים ייחודיים המגבירים את הסיכון לתאונת דרכים – משקל המשאית, הגודל והגובה בשילוב מהירות הנסיעה מקשים על הנהג לעצור בפתאומיות, מגדילים את מרחק העצירה כמו גם קטלניות התאונה. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים הזניחו את תחום הרכב הכבד במשך שנים והנתונים הקשים בהתאם".
עוד הוסיף יעקב קריאה למחוקקים לפעול: "הגיע הזמן לרפורמה מקיפה בתחום כלי הרכב הכבדים אשר תוביל לירידה במספר התאונות הקטלניות. תוספת נהגים מקצועיים, הקפדה על שעות הנהיגה לפי החוק, חיזוק מערך האכיפה בנושא תקינות המשאיות והגברת המודעות והמקצועיות של הנהגים הן פעולות שיש להטמיע במהירות וביעילות כדי להציל חיי אדם. עשרות בני אדם נהרגים בכל שנה בתאונות עם משאיות ובמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לקחת אחריות ולייצר תכנית מוסדרת שתוביל לצמצם מספר ההרוגים הגבוה".
רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"