תלמידי אמית י' אשדוד במחנה קיץ של חקלאות וציונות
תלמידי אמית י' אשדוד במחנה קיץ של חקלאות וציונות

עבודה בשדה: כך בחרו תלמידי אמית י' אשדוד להעביר את החופש הגדול

תלמידי אמית י' אשדוד השתתפו במחנה קיץ ייחודי המשלב בין פעילות חקלאית משמעותית ופעילויות פנאי מהנות

פורסם בתאריך: 5.8.24 09:36

     

בזמן שרוב בני הנוער מנצלים את חופשת הקיץ כדי לנוח ולבלות בים ובבריכה, תלמידים מאמי"ת י' אשדוד בחרו בדרך שונה – הם החליטו להתנדב בעבודה חקלאית קשה ומאתגרת ולתרום למדינה שהחקלאות בה נמצאת במשבר מאז ה-7.10.

את העבודה החקלאית עושים התלמידים במסגרת מחנה קיץ ייחודי, המשותף לרשת אמי"ת ול"שומר החדש" שנמשך עשרה ימים. כבר בשעה 4 לפנות בוקר הם מתחילים את העבודה בשדה, כדי להימנע מהעבודה מרובה בשעות החמות של היום.

מחנה קיץ אמית י' אשדוד

מחנה קיץ אמית י' אשדוד

המחנה משלב עבודה חקלאית וגם פנאי לתלמידים, כך שבסיום העבודה בחקלאות יוצאים התלמידים לפעילויות קיץ, בין היתר – סירות טורנדו, קיאקים, פעילות ימית, בריכה, החלקה על הקרח, קריוקי, סקי מים, ועוד. בנוסף, ביקרו התלמידים בכותל, במאהל הגבורה ובכיכר החטופים, וחוו יחד שבת מרגשת.

מחנה קיץ אמית י' אשדוד

מחנה קיץ אמית י' אשדוד

את המחנה מממנים ברשת אמית בעזרת קרן גודמן שהקימה את ארגון Summer Camps ישראל ששם לו למטרה לאפשר לכל תלמיד בישראל לחוות מחנה קיץ כחלק מאמונה במשמעותו של החינוך הבלתי פורמלי לכל ילד.

מחנה קיץ אמית י' אשדוד

מחנה קיץ אמית י' אשדוד

"החקלאות וההבנה של כמה זה עוזר וחשוב להם בתקופה הזו – נכנס ללב והיה מרגש", סיפרה נועה אברג'ל, בוגרת שכבה י"א באמית י' אשדוד שהשתתפה במחנה.

החקלאים מודים מאוד על הסיוע. "השארתי חלקה שנראית כמו ג'ונגל", מספרת עינת בן יהודה, חקלאית במשק בן יהודה. "חזרתי בערב ונדהמתי לגלות חלקה מוכנה למסיק. התלמידים עשו עבודה מדהימה ואנחנו מודים להם על השותפות".

מיכאל מואטי, מנהל המחנה ורכז האקוסיסטם ברשת אמי"ת, מסביר כי הרעיון היה לחבר את התלמידים לאדמה ולערכים של התנדבות והתיישבות. "האתגר הוא היציאה למחנה בחופש כשהתלמידים יכולים לבחור בין בילוי על חוף הים או יציאה לעבודה אבל בוחרים להתנדב להיות בתנאי שטח, בעבודה קשה וסיזיפית שלא מתגמלת. מבחינתנו יש לזה ערך גדול מאוד. השאיפה שלנו היא להגיע לכמה שיותר תלמידים ולהפגיש אותם עם חוד החנית של החקלאות הישראלית".

ירון כרמי, מנהל אמית י' אשדוד סיפר על הגאווה בתלמידיו. "זכינו שהתלמידים המדהימים שלנו בוחרים גם בחופש הגדול לתת מעצמם למען האחר. מרגש לראות את התרומה של התלמידים ואת ערך הציונות שאותו הם מממשים".

מחנה קיץ אמית י' אשדוד

מחנה קיץ אמית י' אשדוד

וד"ר אמנון אלדר מנכ"ל רשת אמית על חשיבות מחנה הקיץ הייחודי עבור התלמידים "הם כלי חינוכי יוצא מן הכלל וכי הערך החינוכי של מורים ותלמידים שעוברים מחנה חוויתי ובו עבודה חקלאית משמעותי מאוד לקשר בין המורים והתלמידים, לבניית התלמיד ולחיבור אל הארץ ואל האדמה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר