מעצר של חשוד בפרשה
מעצר של חשוד בפרשה

סוכן סמוי חשף רשת הברחות ענקית בנמל אשדוד: עשרות חשודים נעצרו

הפעלת הסוכן הארוכה בתולדות המשטרה ורשות המיסים הסתיימה הבוקר במעצרים נרחבים של יבואנים, עמילי מכס ועובדי מדינה בנמל אשדוד, לאחר שנחשפו עבירות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים

פורסם בתאריך: 10.9.24 08:53

     

הבוקר הסתיים בהצלחה מבצע סוכן סמוי שנמשך 4.5 שנים, במהלכו נחשפה רשת הברחות רחבת היקף בנמל אשדוד. הפעילות, שבוצעה בשיתוף פעולה הדוק בין משטרת ישראל ורשות המיסים, הובילה למעצרם של עשרות יבואנים מישראל ומשטחי יהודה ושומרון, עמילי מכס ועובדי מדינה בחשד לעבירות הברחת סחורות, שוחד, הלבנת הון ועבירות מס. בנמל אשדוד הדגישו כי לא מדובר בעובדי הנמל.

צפו בתיעוד המעצרים והחיפושים בבתי החשודים:

הסוכן, שכונה "ג'ק ספארו" בשל פעילותו בתווך הימי, הופעל על ידי ימ"ר לכיש בשיתוף רשות המיסים והוכשר כבודק מכס. במהלך פעילותו, הצליח "ג'ק ספארו" לרכוש את אמונם של יבואנים ועמילי מכס אשר פנו אליו בבקשה להבריח סחורות שונות תמורת תשלום שוחד.

החקירה, שהייתה מורכבת וממושכת, נוהלה על ידי ימ"ר לכיש, יחידת חקירות מכס ומע"מ תל אביב ובית המכס באשדוד, בליווי פרקליטות מחוז דרום והיחידה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המיסים. היא החלה בשנת 2020, כאשר הסוכן הסמוי הוחדר לעבוד כבודק מכס במשרה מלאה בנמל אשדוד, במטרה לחשוף את מבצעי העבירות ולעצור אותם.

סחורה מוברחת

סחורה מוברחת

שעונים מוברחים

שעונים מוברחים

במהלך השנים, הצליח הסוכן לחשוף הברחות של סחורות אסורות שהוסתרו במכולות בדרכים יצירתיות, כגון מוצרי טבק שהוסלקו בבובות ראווה, חלקי חילוף לרכבי יוקרה ואמצעי לחימה שהוסלקו בתוך שטיחים מגולגלים. כל זאת, תוך קבלת שוחד בעשרות ומאות אלפי שקלים מהחשודים.

נמל אשדוד. צילום: דוברות נמל אשדוד

נמל אשדוד. צילום: דוברות נמל אשדוד

הבוקר, לאחר איסוף ראיות ממושך, פשטו מאות שוטרים וכוחות ביטחון נוספים על בתיהם של עשרות חשודים ברחבי הארץ ובשטחי יהודה ושומרון. במהלך הפשיטה, נתפסו למעלה ממיליון שקלים במזומן, רכבי יוקרה, מסמכים, מחשבים ניידים ורכוש נוסף החשוד כנובע מעבירות כלכליות חמורות.

החשודים נעצרו ונחקרים כעת במשרדי ימ"ר לכיש, בחשד לעבירות הלבנת הון, מתן שוחד לעובדי מדינה, הברחת טובין ועבירות נוספות. בהמשך היום, הם צפויים להיות מובאים לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום.

חיפוש בביתו של חשוד בפרשה

חיפוש בביתו של חשוד בפרשה

כסף שנתפס בחיפוש בביתו של אחד החשודים

כסף שנתפס בחיפוש בביתו של אחד החשודים

מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן, ומפקד מרחב לכיש, ניצב משנה רועי ולדמן, עמדו מקרוב על פעילות הסוכן בנמל אשדוד, והדגישו את חשיבות המבצע בהגנה על הביטחון הכלכלי והאישי של תושבי המדינה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר