עו"ד דניאל כהן. אלוף במיל' ישראל זיו. מתוך חדשות 12
עו"ד דניאל כהן. אלוף במיל' ישראל זיו. מתוך חדשות 12

"הסתה פרועה": אלוף במיל' ישראל זיו תובע 800 אלף ש"ח

לאחר שעו"ד דניאל כהן, יועמ"ש מפלגת העבודה לשעבר ותושב אשדוד פרסם סרטון ולפיו האלוף במיל' זיו ידע על מתקפת חמאס לפני שהיא יצאה לפועל, החליט זיו להגיש נגדו תביעת ענק

פורסם בתאריך: 10.9.24 16:32

     

מאז ה-7 באוקטובר, יש מי שפועלים במרץ להפיץ קונספירציות שונות ושקריות כאשר הבולטת שבהן היא כאילו היו מי שידעו על מתקפת חמאס מבעוד מועד ונמנעו מלעשות דבר כדי לעצור אותה.

כמובן שלא נמצאו כל תימוכין לכך, אבל מפיצי התיאוריות הללו מצליחים לא פעם להשפיע ולשכנע כל מיני אנשים, כי מדובר באמת לאמיתה.

אחד השימושים שנעשו במסגרת התיאוריה הזאת, היה קטע מראיון של אלוף במיל' ישראל זיו, מי שירד בעצמו לעוטף עזה ב-7 באוקטובר תוך סיכון חיים כדי לחלץ אזרחים. בראיון מספר זיו כיצד הגיע יחד עם אלוף במיל' נועם תיבון עד לנחל עוז ומשם יצא לכיוון המסיבה בנובה.

"שתפו! שתפו!"

מי שעשה שימוש בקטע קצר מאותו ראיון הוא עו"ד דניאל כהן, תושב אשדוד ומי שבעבר היה היועץ המשפטי של מפלגת העבודה. הוא כתב בחשבון שלו ברשת X (טוויטר לשעבר), "צפיית חובה! האלוף במיל ישראל זיו שח לתומו ומציג גירסה בענין הטבח בפסטיבל הנובה… מעוררת תמיהה בלשון המעטה… שתפו שתפו".

הציוץ של עו"ד כהן

הציוץ של עו"ד כהן

לצד הדברים שכתב הוא פרסם סרטון ובו קטע מהראיון של זיו שבו הוא מספר כך: "בסביבות בין ארבע וחצי לחמש וחצי, אני לוקח את האקדח וטס למסיבה במהירות שאפילו מכמונת לא יכולה לעלות עליה. החתירה שלי הייתה להגיע לאזור של הילדים האלה ולהציל חלק מהם. כאן זיהיתי רכב ריק שלא היה פגוע ולא היו גופות בפנים והנחתי שיכול להיות שיש פה ילדים שברחו מהרכב מהפחד והתחלתי לצעוק בעברית שזה צה"ל ואתם יכולים לצאת. פה היו שני הילדים שכיסו את עצמם עם ענפים".

על הסרטון הזה מופיע כיתוב באדום בוהק: "4:30-5:30 איך הוא כבר ידע על המסיבה". בהמשך הסרטון מופיעות הכתוביות "אלוף במיל ישראל זיו איך? איך ידעת? בשעה 4:30-5:30 על טבח שיתבצע החל מ-6:30?".

הציוץ של עו"ד כהן

הציוץ של עו"ד כהן

הציוץ שעדיין מופיע בחשבון של עו"ד כהן, זכה עד כה לחשיפה של כמעט 20 אלף גולשים.

"הצגה מגמתית"

בעקבות הציוץ הזה החליט אלוף במיל' זיו להגיש תביעה כנגד עו"ד כהן ובסכום גבוה מאוד של 812 אלף ש"ח. וכן דרישה כי עו"ד כהן יפרסם הכחשה והתנצלות על הדברים שפרסם.

בתביעה נכתב על הציוץ כי "מדובר באמירות המוצגות כעובדות המבקשות מהקורא להאמין שהתובע ידע לכאורה על מועד תחילת מתקפת חמאס, כל זאת כאשר מדובר בהצגה מגמתית המסתירה במכוון מהקורא והשומע את העובדה כי מדובר באבחנה בין שעות לפני הצהריים לשעות אחר הצהריים".

עוד נכתב כי הציוץ של עו"ד כהן מתעלם מכך שהאלוף במיל' זיו "ציין את שעות אחר הצהריים ולא את שעות הבוקר, זאת לאחר ששהה בשטחי הלחימה נגד אנשי חמאס מספר שעות תוך סיכון אישי עוד משעות הבוקר". עוד נכתב כי הפרסום הזה "מהווה לשון הרע והסתה פרועה".

עוד קודם הגשת התביעה התקבלו בשבוע שעבר, בימים רביעי וחמישי מכתבי התראה אצל עו"ד כהן בהם נכתב ההסבר המלא לדברים וכי מדובר בשעות אחר הצהריים. כמו כן, נדרש עו"ד למחוק את הפרסומים הללו ולפרסם הכחשות.

עו"ד כהן: "דבריו של זיו אינם מתכתבים עם המציאות"

עו"ד כהן עצמו הגיב למכתבים הללו ביום ראשון השבוע וכתב כי המכתב שנשלח "אינו מגלה עילה ואף לא רמז לעילה להגשת תביעה מכוח חוק לשון הרע".

עו"ד כהן אף עמד על הדברים אשר והוסיף במכתב כי "דבריו של מר ישראל זיו אינם מתכתבים עם המציאות העובדתית האיומה אותה חווינו ב-7 לאוקטובר, דברים אלו מעוררים שאלות לא מעטות. לרבות תהיות משמעותיות אשר לכל הפחות מצריכות בירור ציבורי".

גם במענה לשאלת "כאן דרום", חזר עו"ד כהן על הדברים וציין כי "המציאות לא מתכתבת עם גירסתו בכתבת היחצ 'אבא הגיע'" והוסיף כי "עסקינן בתביעת השתקה טורדנית ושימוש לרעה בהליכי משפט".

כאן ניתן לצפות בראיון המלא של אלוף במיל' ישראל זיו


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר