המועצה הדתית - אשדוד
המועצה הדתית - אשדוד

ביקורת על הרכב המועצה הדתית אשדוד: נעדרת ייצוג לקהילה האתיופית

באופוזיציה טוענים למשחק כסאות פוליטי במינוי חברים להרכב המועצה הדתית, כך שנציגי סיעה אחת קיבלו מקום בהרכב תוך הזדהות עם סיעה אחרת. עוד נטען כי בני קהילת "ביתא ישראל", לא זכו לנציגות אמיתית

פורסם בתאריך: 22.9.24 15:57

     

חברי האופוזיציה בעיריית אשדוד, הלן גלבר ומאיר בן חמו פנו במכתב לשר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי ומנכ"ל משרדו יהודה אבידן בטענה כי הרכב המועצה הדתית פגום ומעניק ייצוג יתר לחלק מהסיעות ואינו מעניק ייצוג הולם לבני קהילת "ביתא ישראל" של בני הקהילה האתיופית.

חבר מועצת העיר, מאיר בן חמו

חבר מועצת העיר, מאיר בן חמו

כזכור, מועצת עיריית אשדוד מונה 29 חברים, ומתוכם 7 חברים בסיעות האופוזיציה. "העירייה הציגה מועמדים לשר מטעם סיעות שונות, ואולם בפועל חלק מהמועמדים הם דה-יורה נציגים של סיעה פלונית, אך דה-פקטו הם מייצגים סיעה אחרת, וכך למעשה על בסיס קוניוקטורה פוליטית עוות ההרכב של המועצה, ונוצר ייצוג יתר חלק מהסיעות, וייצוג חסר לסיעות אחרות", נכתב במכתב.

כך למשל, נטען כי מועמדת לחברות בהרכב המועצה הדתית ייצגה בקדנציה הקודמת את סיעתו של ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי – "אשדוד בתנופה", ואילו בתחילת הקדנציה הנוכחית היא ייצגה את סיעתו של לסרי וכן את סיעתו של עו"ד אלי נכט – "עתיד אשדוד" ואילו בהרכב הסופי היא מוצגת כנציגה של סיעתו של לחמני וכן סיעתו של ברק סרי – "אשדוד מתקדמת".

עוד נטען כי בדרך הזו של העברת נציגות מסיעה לסיעה, הצליחה מפלגת ש"ס לזכות בייצוג יתר, כאשר מתוך 11 חברים, יש 3 חברים המזוהים עם ש"ס או מייצגים אותה וזה כולל את ראש המועצה בעצמו.

חברת מועצת העיר, הלן גלבר

חברת מועצת העיר, הלן גלבר

לצד זאת, נטען כי יש היעדר ייצוג לסיעת "קול הלב" בראשות מאיר בן חמו המייצגת את קבילת "ביתא ישראל" של בני העדה האתיופית, באמצעות מספר 2 ברשימה – עו"ד אייצ'לותם מסאללה. "בעיר אשדוד יש כ-15 בתי כנסת המזוהים עם קהילת ביתא ישראל וכ-7,500 בני הקהילה האתיופית מתגוררים בעיר.

הייצוג היחיד שהסכימה המועצה לתת לסיעת "קול הלב", היא באמצעות הנציג אבי שטרית, שרק בשליש האחרון של הקדנציה יחליף את אחד מהנציגים החרדים. אבל באופוזיציה זוכרים היטב סיכום דומה בקדנציה הקודמת, כאשר נציג סיעת ש"ס היה אמור להתפטר בשליש הקדנציה האחרונה שלו וסירב לעשות כן. החוק גם עומד לצידו וכי לא ניתן לכפות עליו להתפטר למרות הסכמות קודמות.

לכן באופוזיציה רואים בכך רק "מס שפתיים" ודורשים לצרף את נציג הסיעה לקדנציה מלאה, "בכל הכבוד, בהתאם לפסיקה, הנציג הראשון של סיעת קול הלב עדיף בהרכבה מנציג רביעי או שלישי של סיעת ש"ס ומכאן החשיבות הרבה במתן ייצוג ראוי לסיעת קול הלב", נכתב במכתב.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר