שמוליק דואק ליד שלט ההנצחה. צילום: מורן טלקר
שמוליק דואק ליד שלט ההנצחה. צילום: מורן טלקר

מדוע הנצחתו של צבי צילקר נעדרת פרטים על פועלו?

רבים מאיתנו יודעים מי הוא צבי צילקר, אך תושבי חוץ ואפילו הדור הצעיר לא ממש מכיר את השם, והפרטים על פועלו נעדרים מהשלט שמנציח אותו ב"קריית צבי צילקר". הפעיל החברתי שמוליק דואק הסב את תשומת ליבנו כך ובעירייה הגיבו כי בקרוב יתווספו הפרטים הללו ולא רק בשלט הזה

פורסם בתאריך: 24.9.24 14:46

     

עיריית אשדוד עשתה מחווה יפה לזכרו של ראש העירייה המיתולוגי, צבי צילקר ז"ל כאשר החליטה לקרוא על שמו את קריית התרבות "קריית צבי צילקר".

צילקר כזכור, כיהן כראש העירייה במשך 33 שנים ובעצם אפשר לומר שעיצב את אשדוד בדמותו ובצלמו ואכן מגיעה לו ההנצחה הזאת.

ד"ר לסרי וצילקר. צילום: רונן נג'אתי

צילקר ז"ל ליד שלט ההנצחה. צילום: רונן נג'אתי

הפעיל החברתי המקומי והספר הידוע, שמוליק דואק, עבר לאחרונה ליד השלט המנציח את צילקר ושם לב כי חסר שם משהו: "בפעם הראשונה התעמקתי בו, הופתעתי לגלות שאין שום מילה על האיש היקר חוץ מאשר שמו", מסר דואק, "זה אומר שמי שלא תושב העיר ומגיע לאזור, אין לו מושג מי היה צבי צילקר".

דואק גם מוסיף כי הדבר נכון לא רק לתושבי חוץ, אלא אפילו לתושבי אשדוד הצעירים,"צילקר ז"ל לא מכהן כראש עיר כבר 16 שנים משנת 2008. זה אומר שגם כאן באשדוד גדל דור שלא הכיר אותו. מן הראוי להוסיף מתחת לשמו של צבי צילקר, את העובדה שהיה ראש העיר, כולל השנים בהן כיהן, כמו גם את תאריך לידתו ופטירתו. אם כבר רוצים לכבד אותו, ואין ספק שצריכים, מומלץ לעשות את זה כמו שצריך".

פנינו לעיריית אשדוד ושם הגיבו לנו כי יש כוונה לעשות את זה ולא רק בנוגע לשלט של קריית צילקר, וכך נמסר: "ראש העיר כבר הנחה את מנהלת נכסי העירייה לקדם שילוט עם שורת הסבר על כל שם בעיר. מדובר במיזם שמחייב בניית תכנית וקביעת אופי השילוט, זמן לליקוט ולאיתור המידע והדרך לכבד את האישים. הדברים נכונים גם ל'קריית צילקר' ולפועלו של מי שעמד שנים רבות בראשות העיר אשדוד".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר