קבר רבי נחמן מברסלב באומן, אוקראינה. צילום: Nahoumsabban מתוך ויקיפדיה
קבר רבי נחמן מברסלב באומן, אוקראינה. צילום: Nahoumsabban מתוך ויקיפדיה

בית המשפט אסר על אב לקחת את בנו לאומן: "סיכון מיותר לחלוטין"

בית המשפט לענייני משפחה דן בבקשה של אב שדורש לקחת את בנו לקברו של רבי נחמן מברסלב למרות המלחמה שם ולמרות אזהרות המסע. השופטת ענת אלפסי דחתה את בקשתו

פורסם בתאריך: 26.9.24 14:26

     

אב ואם לחמישה ילדים קטינים החיים בנפרד, נקלעו לוויכוח וזאת לאחר שהאב דרש לקחת עמו לאומן בראש השנה את בנם הבכור שגילו 6 שנים. האם סירבה בטענה כי הדבר מסוכן בשל המלחמה בין רוסיה לאוקראינה.

האב פנה לבית המשפט לענייני משפחה באשדוד וטען שם כי הוא נוהג לפקוד את קברו של רבי נחמן מברסלב בכל ראש השנה כבר 15 שנה ברציפות וכי יש לאפשר לנו לטוס עמו. האב סיפר כי הוא מתכוון להגיע לאומן דרך מולודובה באמצעות סוכנות נסיעות המבטיחה טיסה בטוחה לחלוטין.

האם התנגדה בתוקף וטענה כי הדבר חושף את הילד לסיכוונים מיותרים וכי המסע עצמו כרוך בקשיים פיזיים, טיסות ארוכות ומעברים שאינם מותאמים לקטין בגילו. היא גם ציינה כי הסביבה באומן לקראת ראש השנה מאופיינת בצפיפות, המולה ורעש שאינם מתאימים לילד קטן.

השופטת ענת אלפסי שדנה בבקשה של האב כתבה בהחלטתה כי נכון להיום קיימת אזהרה מסע כפולה, זאת מאחר ומשרד החוץ הישראלי קרא לישראלים לעזוב את אוקראינה בשל הסכנה וכי גם מקבילו האוקראיני כתב כי "המצב הבטחוני הנוכחי מהווה איום ממשי על חיי אדם ובטחונם. לא ניתן להבטיח את שלום העולים לרגל המגיעים לאוקראינה".

השופטת ענת אלפסי. צילום: אתר בתי המשפט

השופטת ענת אלפסי. צילום: אתר בתי המשפט

השופטת ציינה כי גם הודעתו של האב כי הדרך לאוקראינה היא בטוחה "אינה מניחה את הדעת", והוסיפה: "מדובר בנסיון לעקוף את האיסור המפורש, דבר אשר יש כדי לחשוף את הקטין לסיכון מיותר לחלוטין, הן בדרך המטלטלת מישראל למולדובה וממנה לאומן והן בעיר אומן עצמה. על כך יש להוסיף את המתיחות הבטחונית הקיימת בישראל עם היפתח המערכה בצפון, בעטיה הוכרז 'מצב חירום מיוחד', חברות תעופה רבות החלו לבטל טיסותיהן לישראל, כך שהחזרה ארצה אף היא עלולה להיתקל בקשיים. נמצא, איפוא, כי טובת הקטין בכך שיישאר בישראל, בבית סבתו אצלה חש בטוח, יחד עם ארבעת אחיו הקטנים".

השופטת אף הוסיפה כהערת שוליים המלצה לאב לשקול את נסיעתו למקום כה מסוכן, "טוב יעשה האב אם ישקול גם הוא, השנה, להישאר בישראל ולאפשר לחמשת ילדיו הקטנים לקבל את השנה החדשה בנוכחותו", סיכמה השופטת אלפסי.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר