חיילים. צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל
חיילים. צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל

עלייה משמעותית בשיעור המתגייסים מאשדוד; ומה עם הבגרויות?

לצד עלייה בשיעור התלמידים עם בגרות 5 יחידות באנגלית, ישנה ירידה בשיעור התלמידים עם 5 יחידות מתמטיקה וכן ירידה בשיעור התלמידים המצטיינים

פורסם בתאריך: 29.9.24 17:45

     

מדינת ישראל נמצאת במלחמה כבר 11 חודשים, והמצב הביטחוני ממשיך לתפוס את מרכז החיים בארץ, וצפוי להישאר כך גם בשנים הקרובות. בני הנוער תושבי אשדוד יהיו חלק ממערך הגיוס וייקחו חלק במגוון תפקידים חיוניים להגנת המדינה.

מתוך הנתונים שנאספו, נרשמה עלייה דרמטית של 3% באחוז המתגייסים לצה"ל – שינוי משמעותי ביותר. בשנה שעברה עמד אחוז המתגייסים על 91%, וכעת אנחנו עומדים על 94%. בקרב בנות הנוער מצביע הנתון על גיוס של 87-88%.

התמונה החינוכית של התיכונים הנמצאים תחת פיקוח העירייה מצביעה על 96% ממסיימי בתי הספר בפיקוח זכאים לבגרות בשנת תשפ"ג – גבוה ב-20 אחוז מהממוצע הארצי. באחוזי גיוס כה גבוהים, כל עלייה נחשבת להישג מרשים שמעיד על תחושת האחריות הלאומית של בני הנוער שלנו, המחויבות לערכים ולביטחון המדינה.

תלמידים בבית ספר. צילום אילן אסייג

תלמידים בבית ספר. צילום אילן אסייג

"אנחנו גאים בתלמידות ובתלמידים שלנו", אמר ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי, "הם משלבים למידה מצוינת עם ערכים ומביאים זאת לידי ביטוי לאורך שנים באחוזי הגיוס המרשימים לצה"ל מתוך אהבת הארץ והמולדת. מערכת החינוך באשדוד תמשיך לתת לכל הלומדים והלומדות את כל האמצעים שיעזרו להם לבנות עתיד טוב יותר אישית וחברתית".

בעירייה מדגישים כי התמונה הכללית של משרד החינוך מציגה תלמידים מאשדוד הלומדים במוסדות חינוך שאינם תחת פיקוח עירוני או לומדים מחוץ לעיר אך מתגוררים באשדוד, לצד תשקיף של כאלו שלעירייה יש אחריות ישירה עליהם. "לפיכך, נבחנת מערכת החינוך של אשדוד על פי התלמידים המצויים בתחומה ובאחריותה. נתון זה מוכיח את הרמה הגבוהה של מערכת החינוך באשדוד שפועלת תחת ניהול מנהל החינוך העירוני", אומרים בעירייה.

מספר לומדי האנגלית 5 יחידות גדל באשדוד הנתונים מצביעים על עלייה מ-58 ל-60% בתעודות הבגרות שבהן יש 5 יחידות אנגלית. שיעור המצטיינים באשדוד עומד על 13% ומשקף ירידה של אחוז אחד לעומת תשפ"ב.

ישנה עלייה מזערית בשיעור הנושרים (תלמידים שבשנת תשפ"ב היו רשומים במוסד כלשהו ובשנה הנבדקת לא) שעומד על 0.8% – נמוך מהממוצע הארצי העומד על 1.1 אחוז. הנתון הרשותי בדבר התמדה בלימודים גבוה מזה הארצי ועומד על 85 אחוז לעומת 81 בתשפ"ב.

ד"ר לסרי ואריה מימון. צילום: אורי קריספין

ד"ר לסרי ואריה מימון. צילום: אורי קריספין

בתעודות הבגרות הכוללות 5 יחידות מתמטיקה נרשמה ירידה לעומת תשפ"ב שבו עמד הנתון על 25 אחוז וכעת 21 אחוז.

ראש מנהל החינוך, אריה מימון: "מערכת החינוך באשדוד היא אחת הטובות בישראל, ואנחנו מצליחים לשמור על יציבות חיובית בזכות הצוות החינוכי, חזון ראש העיר והאנשים הטובים ביותר השמים לנגד עיניהם את עתידם של כל תלמידי העיר. ניקח מהתמונה החינוכית את הדברים הטובים ונמשיך לשפר ולהשתפר".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר