מעצר. צילום: דוברות המשטרה
מעצר (ארכיון). צילום: דוברות המשטרה

אישום: עבריינים מכנופיית ניצן התעללו קשות בצעיר מאשדוד כדי לנקום באחיו

ארבעה צעירים מאשדוד ואשקלון נאשמים בחטיפתו, הכאתו באלות ברזל ודקירתו של צעיר וזאת כנקמה באח שלו. הקורבן הושלך פצוע ליד בית עלמין. "תסתום את הפה ותמסור ד"ש לאחיך"

פורסם בתאריך: 11.10.24 09:35

     

פרשייה מזעזעת שנחקרה על ידי ימ"ר לכיש כחלק מתכנית "חוף מבטחים" של המחוז הדרומי, הגיעה היום לבית המשפט, עם הגשת כתב אישום חמור נגד ארבעה צעירים מאשדוד ואשקלון המזוהים עם כנופיית ניצן של העבריין דין בן פורת.

הנאשמים – לישי זמירו (21), שלהב קנדלקר גליסקו (19), אדם אביאל לזבין (23) ודוד חובב שריקי אזולאי (26) – מואשמים בשורה ארוכה של עבירות חמורות, כולל חטיפה, תקיפה אכזרית ושיבוש הליכי משפט.

הסיפור מתחיל ב-10 בספטמבר 2024, באותו היום, בן משפחה של זמירו, ילד בן 13 בלבד, נדקר ברחוב נתן אלבז בעיר ואושפז בבית החולים אסותא באשדוד. פרט זה, שנראה תחילה כאירוע אלימות בודד, היה מה שהצית את שרשרת האירועים הבאה.

זירת האירוע ברחוב נתן אלבז. צילום: דוברות איחוד הצלה

כאן נדקר הקטין בן ה-13. צילום: דוברות איחוד הצלה

בתגובה לפגיעה בבן המשפחה, החליטו זמירו וחבריו לנקום באחיו של מי שלדעתם היה מעורב בדקירה. תכניתם הייתה פשוטה ואכזרית: לחטוף את האח ולפגוע בו בצורה אלימה מאוד.

זה קרה בליל ה-11 בספטמבר, בשעה 1:48 לפנות בוקר, איתרו הנאשמים את האח בבית החולים אסותא. תחילה ניסו לפתותו בדרכי נועם, אך כשסירב, החלו האיומים: "אם היינו רוצים לדקור אותך פה היינו דוקרים אותך, בוא צא בחוץ".

בשלב זה, הוא נכנע ללחץ. העבריינים הובילו אותו החוצה כאשר בדרך נאמר לו "אל תנסה לברוח שלא תקבל כדור". הוא הוכנס לרכב פורד פיאסטה ושם החל מסע הזוועות האמיתי.

תחילה הם לקחו את הטלפון הנייד שלו, כיבו אותו, ונסעו לאזור מבודד בדיונות. בדרך הם הסבירו לו גם למה הם חטפו אותו: "אח שלך לא רוצה להירגע", "אח שלך לא מפסיק לעשות שטויות ולהתערבב עם אנשים לא טובים". ואחד מהם אמר לו שאחיו קשור לדקירה של הנער בן ה-13 ולכן הם לקחו אותו והוסיפו איום: "אם תפתח במשטרה אנחנו נרצח אותך ואת המשפחה שלך".

כשהגיעו למקום מבודד, החלה התקיפה הברוטלית. לפי כתב האישום, הארבעה היכו את המתלונן באלות ברזל שוב ושוב בפלג גופו התחתון ובראשו. כאשר שניים מהם אוחזים ותופסים אותו והאחרים מכים אותו באלות בכל חלקי גופו.

הסכין שנתפסה. צילום: דוברות המשטרה

הסכין שנתפסה אצל הנאשמים. צילום: דוברות המשטרה

הוא ניסה להתנגד, אך התקיפה הפכה לאלימה ואכזרית עוד יותר, כאשר זמירו אף דקר אותו עם סכין פעמיים בפלג גופו העליון. התקיפה הייתה כה אכזרית, שבשלב מסוים צעק זמירו "דקרתי אותו", והאחרים הפסיקו להכות אותו אלא שאז זמירו לקח אלת ברזל ואמר "מה זה מספיק" והמשיך להכות את הקורבן.

לאחר התקיפה, הנאשמים לא הסתפקו בכך. הם הכניסו את הקורבן הפצוע והחבול לתא המטען של הרכב ונסעו. כשהוא זעק מכאבים וביקש שייקחו אותו לבית חולים, הם ענו בציניות: "תסתום את הפה ותמסור ד"ש לאחיך".

בסופו של דבר, השליכו את המתלונן בשטח פתוח ליד בית עלמין בשדה עוזיה. בלעג אכזרי, החזירו לו את הטלפון ואמרו לו: "תזמין לך אמבולנס במקרה ותצליח". הם אף לקחו ממנו את הג'קט ששימש לעצירת הדימום, כדי להעלים ראיות..

למרות פציעותיו הקשות, המתלונן הצליח להזעיק עזרה. הוא פונה לבית החולים במצב קשה, סובל מפציעות מרובות כולל דקירה בחזה, חבלות ראש, ופגיעות בגפיים. הרופאים נאלצו להכניס נקז לחזהו ולתפור את הפצעים בראשו והוא אושפז למשך מספר ימים.

הדרמה לא הסתיימה שם. ב-15 בספטמבר, ארבעה ימים לאחר האירוע, הגיעו שוטרים לעצור את החשודים בקרוואן בישוב ניצן. המעצר הפך לעימות אלים, כאשר הנאשמים התנגדו בכוח. קנדלקר גליסקו אף איים על שוטר בסכין, צועק "אני ארצח אותך".

צפו בפשיטה המשטרתית על הקראוון בניצן:

כתב האישום כולל שורה ארוכה של עבירות חמורות, כל אחד לפי חלקו: חטיפה לשם חבלה חמורה, חבלה בכוונה מחמירה, החזקת סכין שלא כדין, הדחה בחקירה, שיבוש הליכי משפט, הפרעה לשוטר, ניסיון לתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, ואיומים.

כתב האישום הזה מתבסס על עדותו של הקורבן עצמו שסיפר הכל בפרוטרוט למרות האיומים. כמו גם שרידי דנ"א של הקורבן שנמצאו בתא המטען של הפיאסטה.

הפרקליטות הגישה בקשה למעצר עד תום ההליכים המשפטיים ובה נכתב כי "מדובר בחבורה עבריינית, אלימה ומסוכנת". עוד נכתב כי לכל אחד מהארבעה ישנו עבר פלילי נכבד, כאשר זמירו עצמו שריצה כבר מספר מאסרים שוחרר רק בחודש יוני ממאסרו האחרון.

בנוסף לעונשי המאסר הכבדים הצפויים לנאשמים אם יורשעו, הפרקליטות מבקשת גם לחלט את הרכב ששימש לביצוע הפשע.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר