הוזמן-בכור ציינה בדבריה בכנס כי ״המוכנות לקראת עידן התחרות זו תקופה מאתגרת מאוד לנמלי הים בישראל. רציפי הנמלים הם המקום בו עוברת כל כלכלת ישראל הן בהיבט של הייבוא והייצוא.
״עידן התחרות בנמלי הים הוא כאן ועכשיו. העידן הזה מהווה אתגר משמעותי לכל הפעילות הימית של ישראל ומבחינת חברת נמל אשדוד זו הזדמנות להוביל שינוי במסגרת יישום התכנית האסטרטגית.
״השינוי והתחרות מביאים להשקעות של מיליונים בשדרוג תשתיות הנמל: אנו מצטיידים במנופים חדשים, מגביהים מנופים קיימים ומאריכים את הזרועות שלהם והכל כדי לקלוט לפריקה וטעינה של מגה אוניות. אנו שמים דגש מיוחד על שדרוג השירות ללקוחות שלנו ולכן משדרגים את כל המערכים בחברה בנושא. החל מרכש ושדרוג של הכלים הימיים שמשרתים אותנו בהכנסת אוניות והוצאתן מהרציפים ועד לשדרוג והכנסת טכנולוגיות למערך השיווק, המכירות והשירות ללקוחות החברה.
״למעשה, האתגר המרכזי עבורנו כחברה ממשלתית הוא שיפור השירות. הלקוח הוא זה שצריך לעמוד במרכז העשייה שלנו. ועלינו לוודא שאנו עונים על כל צרכיו ומעניקים לו שירות משופר, יעיל וזמין יותר.
״אני מאמינה כי יצירת משולש של שיתוף אינטרסים בין העובדים, ההנהלה והממשלה הוא חשוב ביותר בנקודת הזמן הנוכחית. השילוב הזה הוא שילוב מנצח מבחינת כל הצדדים.
״חזרתי בשבוע שעבר מסיור עסקי במזרח ובמהלכו נפגשתי עם חברות ענק בעולם הספנות ושינוע המטענים. חברות אשר מפעילות מגה אוניות במסגרת של בריתות. ראינו את הניתוח של אותן חברות את השוק הישראלי ואצלן כבר קיימות תכניות מפורטות להגברת התחרות והזמינות שלהן לנמלים בישראל. אני משוכנעת שהתחרות בנמלי הים תוביל לשינוי מכונן. המהלך הראשון הוא שהחברות ימצאו עצמן במסלול של התייעלות והתבוננות מתמדת כלפי הלקוח וצרכיו.
״דירקטוריון חברת נמל אשדוד אישר בשבוע שעבר את תקציב 2018 ובמסגרתו קיבלנו מספר החלטות אסטרטגיות ובראשן החלטה על עלייה לגובה של חמש מכולות באחסנה, ותכנון נוסף לעלות בעתיד לגובה של שבע מכולות, כפי שנהוג במזרח.
מהלך זה, שהוא נכון יותר תפעולית ועסקית, יאפשר לנו להגדיל את קיבולת המכולות בשטח הנמל ובשנת 2018 נוכל לקלוט תוספת של 15,000 מכולות ריקות. בנוסף, זה מהלך שיסייע להניע קדימה את כלכלת מדינת ישראל וימשיך לפתח את התחרות שמובילה להוזלת יוקר המחייה.
הוזמן בכור התייחסה בדבריה בכנס גם לתחום יחסי העבודה ״בנמל יש עובדים עם רמות שכר מכובדות וכל שינוי צריך להיות בהידברות״ ציינה יושבת ראש הדירקטוריון והוסיפה ״החלטנו לקלוט עוד כמה עשרות עובדים כדי לתת מענה טוב יותר ללקוחות.
״ההחלטה למתן הגנה תעסוקתית על עובדי הנמל צריכה להיות משולבת עם תכנית התייעלות. צריך לעשות הכל כדי לחסוך במשאבים מבוזבזים״.