בית משפט אילוסטרציה

פיצוי כספי לבעל מוסך באשדוד שהתריע שהליפט לא יציב והליפט קרס

בעל המוסך תבע באמצעות עו"ד יגאל שלפשטיין את החברה שמכרה והתקינה את הליפט ואת המהנדס, אשר פועל בפיקוח מטעם משרד העבודה שאישר הפעלת הליפט

פורסם בתאריך: 7.5.18 08:09

     

לפני שהרכב שלכם עולה על הליפט במוסך כדאי שתקראו את הסיפור הבא: חברה שעוסקת בהתקנת ציוד למוסכים דחתה משך כשנה טענות של נ', בעל מוסך, תושב אשדוד, שהליפט שהותקן במוסך שלו בעיר יבנה אינו יציב. לבסוף הליפט קרס כשג'יפ עומד עליו: הג'יפ ניזוק ובעל המוסך  חטף מכות יבשות ובנס לא קרה אסון.

כך עולה מתביעה שהגיש בעל המוסך לבית משפט השלום בת"א, באמצעות עורכי הדין חן שמעוני ויגאל שלפשטיין נגד חברת קומט את פרוגרס בע"מ ונגד חברת הביטוח שמבטחת את היועץ ההנדסי הפועל בפיקוח משרד העבודה.

מכתב התביעה עולה כי הליפט הותקן לפני כ-8 שנים במוסך ביבנה וצוות ההתקנה קבע כי לצורך התקנת הליפט אין צורך בביצוע יציקות בטון, בטענה כי רצפת המוסך תקינה ומתאימה להתקנת הליפט על פי נהלי הבטיחות. כבר במהלך ההתקנה בעל המוסך מאשדוד התריע כי חלק מהעוגנים לא מהודקים לרצפה ועל כן צוות המתקינים מרח דבק על הברגים.

יועץ הנדסי, אשר פועל בפיקוח  משרד העבודה שהוזמן על ידי בעל המוסך לקבלת אישור להפעלת הליפט, אישר ההפעלה וקיבל את שכרו.

לאחר שהרכבים הראשונים עלו על הליפט, בעל המוסך הבחין כי הליפט אינו מקובע והתריע על כך בפני החברה שמכרה לו את הליפט אשר שלחה צוות בדיקה שהחליף חלק מהברגים. בעל המוסך התריע שוב ושוב במפני המתקינים משך כשנה שהליפט אינו יציב, שישנו חופש ושישנן תזוזות. בכל פעם מגיע צוות ההתקנה אשר מורח דבק על הברגים ומרגיע את בעל המוסך. בחודש פברואר, כשנה לאחר התקנת הליפט, בעל המוסך מדווח לחברת ההתקנה כי עמודי הליפט שקעו 5 ס"מ מתחת לרצפת המוסך בזמן שרכב הועלה על הליפט.

חברת ההתקנה טענה שוב שהליפט תקין לחלוטין אבל הבטיחה לשלוח צוות בדיקה. עוד לפני הגעת הצוות, הליפט קרס בזמן שג'יפ עומד עליו. כתוצאה מהקריסה הג'יפ היוקרתי ניזוק קשות ובעל המוסך שעבד עליו בזמן הקריסה, חטף למזלו רק מכות יבשות.

חברת מהנדסים שבדקה את הליפט שקרס, קבעה כי ההתקנה חרגה במידה רבה ובוצעה בניגוד להנחיות חברת נוסבאום הגרמנית שייצרה את הליפט המדובר. בעל המסך  פינה את הליפט למחסן במושב שתולים ששכר, עד שחברת קומט את פרוגרס בע"מ שהתקינה אותו תשלח לבקשתה שמאי מטעמה.

לאחר שכל פניותיו של בעל המוסך לחברה לשלוח שמאי שיבדוק הליפט ולפצות אותו על הנזק לא נענו, בעל המוסך הגיש באמצעות עורכי הדין חן שמעוני ויגאל שלפשטיין תביעה קבלת פיצוי בגין עלות הליפט, אחסונו, תיקון הג'יפ שנפל עם הליפט, אובדן הכנסות, עוגמת נפש ואובדן ימי עבודה.  

לאחר מו"מ ארוך החברה שמכרה והתקינה הליפט והמהנדס שאישר הפעלתו, הסכימו בימים אלה לשלם פיצויים בסך כולל של כ-32 אלף ₪.

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר