בשנת 2015 פעלו באשדוד 75 מוניות שירות, כיום יש בה 38 בלבד. זה אומר שכארבעים איש וארבעים משפחות איבדו את פרנסתם
הסיבה היא חוסר כדאיות כלכלית. למוניות השירות קשה להתמודד מול חברות האוטובוסים שמקבלות סובסידיות מהמדינה כדי לתת הנחות למשל לאזרחים ותיקים. מוניות השירות יכולות להעניק הנחות שכאלה וגם עושות את זה, אבל על חשבונן.
לפני כשנתיים החלה רפורמה בשוק מוניות השירות בישראל על פי החלט שר התחבורה ישראל כ"ץ. אולם מאז הדברים מתקדמים בעצלתיים.
לאחר מסע שכנועים שהפעילו חברות מוניות השירות בארץ הסכים משרד התחבורה להעניק גם למוניות השירות סובסידיות ולכלול אותן בהפעלת כרטיסי רב-קו. כרטיס שכזה מאפשר לנוסע לעלות על אוטובוס, רכבת ומונית שירות באמצעות אותו כרטיס.
זוהי בשורה טובה לענף מוניות השירות שנותנת גם עוד אופציה לנוסע. אבל אליה וקוץ בה: באחרונה התקיים דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת ושם אמרה מנכ"לית משרד התחבורה שבשלב הזה יפורסמו מכרזים להפעלת מוניות שירות באזור תל אביב וירושלים. הפריפריה תמתין בסבלנות.
מנכ"ל חברת מוניות העיר אשדוד שמפעילה קווים בתוך העיר, אילן זיקרי מזהיר: "אם הרפורמה לא תחול עלינו כבר בקרוב מאוד, מוניות השירות עלולות להיעלם מהנוף האשדודי".
גם ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי ניצב לימינם של נהגי מוניות השירות. לסרי שיגר מכתב לשר התחבורה ישראל כץ וביקש ממנו בכל לשון של בקשה לפעול כדי לכלול גם את אשדוד במכרז הראשון בענף מוניות השירות שכולל את הרפורמה.
בחברת מוניות העיר באשדוד אומרים שיתכן שבמכרז תזכה חברה אחרת, אמנם, אבל הם מעדיפים לעשות הכל כדי שהענף ימשיך להתקיים לטובת פרנסתם של הנהגים וגם ובעיקר לטובת התושבים, שמשתמשים במוניות שירות.
באשדוד מבוצע פרויקט התחבורה "הגל הירוק" (REWAY) שבמסגרתו מסומנים נת"צים – נתיבי תחבורה ציבורית. זאת כדי לעודד את המעבר משימוש ברכב פרטי לשימוש בתחבורה ציבורית. לפי הסיכום גם מוניות השירות יוכלו להשתמש באותם נתיבים צהובים בשדרות הרצל ובגין יחד עם האוטובוסים.