ביום שישי האחרון, ה-14.9, אירעה תאונת מצנח רחיפה ממונע באשדוד לדוד חסן, בן 49, שנגמרה בשלום.
שחר מרוז, עד שהיה במקום, סיפר למערכת:
"בעודי משוטט עם המצלמה בחוף הים, עבר מעלי מצנח רחיפה ממונע והתחלתי לצלם. לאחר כדקה, מצנח הרחיפה הסתובב חזרה כשלפתע נשמעה נקישה חזקה והמנוע נדם. הצלחתי לצלם את הטייס, בעודו מצליח לנחות בשלום".
הטייס, דוד חסן, אשדודי בן 49, עם ניסיון בן 15 שנה של טיסה במצנח רחיפה, נתקל בשיבוש המנוע בעת הטיסה שלו במצנח הרחיפה בגובה משוערך של 150 מטר בין חוף לידו לחוף מי עמי. הגורם לבעיה הייתה רשת האבטחה אשר הסתבכה במנוע וגרמה להדממתו. לדברי חסן, "רשת הגנה נתפסה לי בפרופלור וגרם למנוע להיעצר, ישר עברתי למצב נחיתת חירום".
שמעת על המקרה שהיה באשקלון?
"כן, אבל לי יש ניסיון, תמיד צריך לשמור על טווח ביטחון שמאפשר נחיתת חירום למצבים כאלו" ענה חסן.
נחיתת חירום היא נחיתה ללא מנוע עובד, שעוברת למצב 'נפילה מבוקרת' על פי תנאי מזג האוויר, או במילה אחרת דאייה.
זו תקלה שקרתה לך בעבר?
"קרו לי לא מעט תקלות דומות בעבר, הפעם הראשונה הייתה לפני עשור בערך, אבל צריך פשוט להיזהר".
תמשיך לטוס?
"בטח, אבל כל מה שקשור לבטיחות צריך להקפיד מאוד והכל בסדר. עובדה שגם כשקורות תקלות, מתגברים, אבל תודה לאל שזה לא נגמר באסון".
טיפ לקראת רוחות החורף?
"צריך לזכור תמיד שמנוע הוא ציוד מכני שיכול להתקלקל והוא בר תקלה, וכשיש תקלה צריך תמיד לדאוג שיש מקום נחיתה בטוח".
זאת לעומת מאי האחרון, בה נהרג בחור צעיר בן 26 בתאונת צניחה באשקלון.