בשבוע שעבר התקיים סיור לסיכום פתרונות בטיחותיים זמניים בציר שדרות הרצל, עד למועד פתיחת הנת"צ החדש. בסיור השתתפו הנציגים הבאים: רפ"ק רחביה עמוסי – קצין תנועה מרחבי במשטרת ישראל, מרחב לכיש. ענבל כליפא – מהנדסת תנועה במשטרת ישראל, מרחב לכיש. אלמוג אפטבי – מנהל אגף פרויקטים בעיריית אשדוד. ארקדי ברובר – מנהל אגף תשתיות בעיריית אשדוד. שי קטנה – מנהל הפרויקט, חב' וקסמן גוברין ומנהל פרויקט ומנה"פ/קבלן בן ארי תמיר.
להלן סיכום הסיור:
- צומת בגין /הרצל – חסימה הפנייה ימינה לבאים ממזרח לצפון, באמצעות מעקה בטון.
- מעבר הולכי רגל תחנה מרכזית – חסימת ארבעת המעברים בגדר קבועה ומחוברת לקרקע כדוגמת גדר ההפרדה הקיימת.
- ג. מעבר הולכי רגל בין צומת שפירא לצומת הנשיא – חסימת שלושת המעברים בגדר קבועה ומחוברת לקרקע כדוגמת גדר ההפרדה הקיימת.
- מעבר הולכי רגל בין צומת הנשיא לצומת שבי ציון – חסימת שני המעברים בגדר קבועה ומחוברת לקרקע, כדוגמת גדר הפרדה הקיימת, חסימת מעבר בין קיר הבטון לאבן שפה בגדר קבועה.
- מעבר הולכי רגל בין צומת שבי ציון לצומת ז'בוטנסקי – חסימת שלושת המעברים בגדר קבועה ומחוברת לקרקע כדוגמת גדר ההפרדה הקיימת.
- ו. חציית הציר שאינה מאושרת בין צומת הנשיא ל צומת שבי ציון – השלמת גדר הפרדה חסרה .
- להלן פעולות נוספות שיבוצעו על מנת לשמר המצב הבטיחותי לאחר יישום ההמלצות:
- א. סיור יומיומי לבדיקת שלמות חסימת המעברים ובמידת הצורך ביצוע תיקונים מקומיים ומידיים.
- ב. הכוונת המצלמות בציר הרצל לשמירה על מצב קיים ובחינת הוספת מצלמות במעברים שאינם בטווח שדה הראייה של המצלמות הקיימות.
- הקבלן בן ארי עדכן את לוחות הזמנים לייצור, הספקה והתקנת הגידור שיימשכו כ- 10 יום.