האגף לשירותי רווחה ברובע ו', מפעיל תכנית "הדרך החדשה" עבור הקהילה האתיופית, במהלכה ניתנים שירותי הדרכה והכשרה הורית במגוון תחומים המסייעים להם בניהול עצמי, בהעצמה עצמית ובשיפור השפה העברית. לאחרונה הסתיימו שלושה מיזמים הנכללים בתכנית: הדרכה לחיזוק והעצמה הורית, סדנה לניהול כלכלי נכון ואולפן עברית.
ביום שני נערכה מסיבת סיום וחלוקת תעודות לקבוצה הראשונה במיזם הראשון –חיזוק והעצמה הורית, בנוכחותן של גב' יעל כהן, מנהלת האגף, וגב' גולדי כהן, מנהלת המחלקה. היה זה אירוע מרגש כשצוות המנהלות מציין לשבח את כל מי שנטלו חלק בהדרכה והגיעו לקו הסיום. "מדובר ב-16 אימהות שהתמידו והגיעו לכל 14 המפגשים שהתקיימו במוקד הקליטה ומן הסתם העשירו והעצימו את עצמן" אומרות המנהלות ומציינות כי במהלך המפגשים נהנתה קבוצת האימהות מ"חיזוק והעצמה, הכרה בסמכות ואחריות ההורים ושיפור ביכולת התפקודית בחיי ילדיהן. מהגברת המודעות ההורית לעצמן ופיתוח תובנות לצרכי ילדיהן ועולמם הפנימי. מהדגשת הצורך במתן סיוע תומך לילדי המשפחות על מנת לאפשר פניות לאימהות לתהליכים משפחתיים והוריים והעצמה אישית ותעסוקתית".
ניכר היה שהאימהות היו "צמאות" להדרכהכאשר עלו בקבוצה קשייםותסכולים שחוות האימהות מול ילדיהן, כמו חוסר תקשורת ואי קבלת סמכות הורית.במסיבת הסיום סיפרו האימהות בהתרגשות על השינוי התפיסתי שחל אצלן, על מעורבות הורית פעילה יותר במסגרות שונות והיו כאלה שסיפרו ששינו את שבוע העבודה שלהן כדי להיות עם הילדים בשעות הערב. כמו כן, במהלך המפגשים בלטו שיתוף הפעולה וגיבוש הקבוצה ונוצרה אוירה של הבנה, תחושת שייכות ותחושה שהן חלק מקבוצה והן כבר לא לבד.
מיזם שני עסק בניהול כלכלי נכון. סדנה זו הסתיימה בשבוע שעברבמסגרתה ניתנו כלים כיצד לנהל תקציב נכון, כיצד מתמודדים עם חוב כבד הרובץ עלהמשפחה כאשר קיימת אי הלימה בין ההכנסות להוצאות המשפחה.מנחת הסדנה הדריכה אותם כיצד לעקוב אחר הוצאות מול הכנסות, איך לקרוא נכון תלושי משכורת, מהן הזכויות והחובות שלהם כעובדים,מי ומתי זכאיםלדמי הבראה, ימי חופשה ועוד.אחת האימהות שיתפה כי בבדיקה שערכה בתלוש השכר התברר לה שלא הייתה מקבלת דמי הבראה המגיע לה לפי החוק ובעקבות הסדנה היא דרשה זאת מהמעסיק וקיבלה.
המיזם השלישי שהסתיים לפני כשבועיים היה אולפן לימוד בעברית. באגף זיהו כי השפה מהווה מחסום משמעותי עבור העולים והציעו מסלול קבוצתי במסגרת אולפן. "התחלנו שתי קבוצות של לימוד עברית, אולפן בוקר פעמיים בשבוע ואולפן ערב פעמיים בשבוע, וההיענות היתה גבוהה" אומרים באגף ומציינים כי ההחלטה לפתיחת אולפן באה לאור כך שהשפה מהווה חסם תקשורתישמעקב את התפתחות המשפחות, הן בתקשורת מול מסגרות בתי הספר, הגנים והמסגרות החינוכיות והן בעבודה מול הילדים שלהם שנולדו בארץ. "מטרת האולפן נועדה אפוא לחיזוק הקשר בין ההורה לילד, שדרוג מקום העבודה של ההורה ושיפור בשפה לצורך השתלבותם בחברה הישראלית".