כלי הרכב הדו גלגלי, חוסר היציבות שלו וחוסר הניסיון בכביש של הרוכבים הצעירים שזה עתה קיבלו את רישיון הנהיגה מכניס את אותם צעירים בני 15-24 לקבוצת סיכון מוגבר להיפגע בתאונות דרכים. באשדוד נפגעו 167 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2009-2018) מהם רוכב אחד נהרג. בשנת 2018 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 23 רוכבים צעירים, מספר הנפגעים הגבוה זה ארבע שנים בעיר.
בירושלים נפגעו 115 רוכבים צעירים בשנת 2018, מספר הנפגעים הגבוה זה חמש שנים בעיר, בתל אביב-יפו נפגעו 106 רוכבים צעירים בשנת 2018, בבת ים נפגעו 31 רוכבים בני 15-24, זהו מספר הנפגעים הגבוה בעיר בעשור. בחיפה נפגעו 42 רוכבים צעירים, כמו בבת ים זהו מספר הנפגעים הגבוה בעיר בעשור.
בשנת 2018 נפגעו בתחום העירוני 695 רוכבי דו גלגלי צעירים, מהם שבעה נהרגו ו- 127 נפצעו באורח קשה. בעשור החולף נפצעו בתאונות דרכים בתחומי הערים והישובים קרוב ל-7,500 רוכבים צעירים.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "זה לא נתפס שנערים שעוד לא סיימו את התיכון נהרגים בכבישים, המספרים הקשים צריכים להטריד את כל הגורמים האחראיים לבטיחות בדרכים ועליהם לפעול בהקדם למניעת התאונות המיותרות האלה ולצמצום מספר הצעירים שנפגעים בהן. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לשפר את אופן הכשרת הרוכבים הצעירים כדי ללמד אותם לא רק לשלוט באופנוע אלא גם לקרוא את מפת הסכנות שהכביש מציב. אופן הכשרת הנהגים חייב להיות יסודי יותר כדי לצמצם את מספרם של הרוכבים הצעירים המעורבים בתאונות דרכים".
רישיון לאופנוע ניתן לקבל בגיל מוקדם יותר מאשר רישיון לרכב, תהליך קבלת הרישיון הוא זול ומהיר, כלי הרכב ותחזוקתו פחות יקרים מכלי רכב אחרים ובנוסף השימוש בקטנועים ואופנועים מקל על בעיות החניה והפקקים שמאפיינים את מדינת ישראל. לאור כל אלה, בוחרים צעירים רבים בישראל ללמוד ולנהוג על אופנועים וקטנועים.
הבעיה המהותית שמאפיינת את רכיבת הצעירים על דו גלגלי, היא הסכנות הכרוכות ברכיבה עליהם. אופן ההכשרה שניתן לצעירים שבוחרים לעשות רישיון על כלי הרכב הדו גלגליים הוא בעייתי ולוקה בחסר ובנוסף בעת קבלת הרישיון לא נדרשים הצעירים לנהוג תקופה מסוימת בליווי נהג ותיק, שידריך ויגשר על חוסר הניסיון שלהם בכבישים. אלו, מובילים לכך שאחוז הצעירים המעורבים בתאונות אופנוע הוא גבוה מאד ביחס ליתר הגילאים.