רכבת ישראל ממשיכה בתוכנית האסטרטגית לביטול מפגשי דרך מסילה והגברת הבטיחות: השבוע נסגר מפגש 150 א', בקרבת המושב בני דרום.
כעת הכלים החקלאיים יוכלו לעבור לצד השני דרך מחלף אשדוד-צפון. לשם כך נסללה דרך הכורכר במקבילה למסילה.
העבודות כללו הסדרת דרך כורכר באורך 750 מטר במקביל למסילה, הרחבת מעביר מים תת קרקעי, התקנת מעקות בטיחות, הסדרת נחל יבנה שסחף את הקרקע באזור וכן התקנת תמרור בהתאם.
הדרך שהוסדרה מהווה חלופה למעבר כלים חקלאים מצד מסילת הרכבת לצד השני שלא באמצעות המפגש הקיים ובכך מאפשר את סגירתו וביטולו.
מרכבת ישראל נמסר: "בעשור האחרון נסגרו מעל ל-60 מפגשי כביש מסילה והוקמו במקומם הפרדות מפלסיות, כיום קיימים עדיין 70 מפגשי כביש מסילה פעילים, אשר 10 מתוכם צפויים להסגר עד שנת 2021. אנו פועלים במרץ בהתאם לתוכנית סדורה להקטנת כמות מפגשי כביש מסילה".
רכבת ישראל שבה וקוראת לנהגים לשמור על כללי הבטיחות בקרבת מפגשי כביש מסילה קיימים, להישמע לאמצעים המתריעים בפני חציה לא בטוחה, ולנהוג בהתאם להוראות החוק.