הצעה חשובה לסדר הוגשה בימים האחרונים על ידי חבר מועצת העיר, עו"ד אופיר לסרי, מטעם סיעת "אשדוד תנצח" – ובמרכזה הוא מבקש מהעירייה לבחון התקנתם של רמזורים חכמים בצירי תנועה מרכזיים שינהלו את התנועה לפי ביקוש, ובכך יוקלו עומסי התנועה בצמתים וכבישים מרכזיים וסואנים ברחבי העיר.
בהצעתו ציין חבר המועצה לסרי כי מערכת הרמזורים המופעלת כיום הינה מערכת ישנה עם דפוס פעולה אחיד וקבוע כאשר שיטת ההפעלה הנוכחית אינה קולעת תמיד לאופי התנועה, ולא מעט זמן מבוזבז על עמידה בצמתים שלא לצורך בגלל חישוב לא נכון של זרימת כלי הרכב ותנועת הולכי הרגל.
עו"ד לסרי מנמק את הצעתו בכך כי בכבישי העיר נעשו בשנים האחרונות שינויים מהותיים במסגרת פרויקט ה-Reway, לרבות צמצומם והצרתם, כמו גם העלייה במספר כלי הרכב שעל הכביש, אלה יצרו ויצרו בעתיד עומסי תנועה כבדים אשר יצריכו שיטת הפעלה חכמה של רמזורים (המערכת החכמה קיימת בצירי תנועה בערים רחובות ותל אביב, וגם בכבישי ארה"ב) המבוססת על חיישנים שיותקנו על הרמזורים ועמודי התאורה בצמתים ותעקוב בזמן אמת אחר התנועה, תזהה את כלי הרכב ואת הולכי הרגל שבדרך, ותעריך את זמן הגעתם לצומת.
עוד נימק עו"ד לסרי את הצעתו בכך כי בשנים האחרונות צירי התנועה הראשיים בעיר, דוגמת שד' הרצל ושד' בני ברית, הפכו לכבישים מסוכנים ומרובי תאונות דרכים, באשר החובה היא לעשות כל שניתן כדי למנוע ו\או לצמצם עד למינימום את תאונות הדרכים בכבישים אלה ובכלל.
חברי מועצת העיר יצטרכו להצביע בישיבת המועצה הקרובה על הצעתו של עו"ד אופיר לסרי לפיה ועדת התחבורה תונחה להקים ועדת אד-הוק לבחינת הטיפול שנעשה בארץ וברחבי העולם בנושא זה, ותניח על שולחן המועצה תוך 3 חודשים המלצות אופרטיביות לביצוע, לרבות, שמיעת מומחים, בחירת המקומות בהם קיים צורך להציב רמזורים חכמים, תעדוף אזורים לצורך פיילוט, בדיקת היתכנות, וכל שתראה לנכון במסגרת תפקידה, וכן בחינת עלויות הפרויקט ומקורותיו בהתייעצות עם גזבר העירייה.