החוקר ד"ר אייל דורון קרא תיגר על מוסכמות מערכת החינוך בהרצאתו היום בוועידת החינוך באשדוד.
הבעיה הכי חשובה היא היעדר מנגנון – מנגנון חדש ועדכני. מנגנון מעורר תודעה.
בית ספר צריך להיות רב-גילאי ולא לתת שיעורי בית.
בלי כל מצעדי הפזמונים: מיצ"ב, זכאות לבגרות.
הסללה: מחוננים. מי שמך להגיד ל-97% מהילדים שהם לא מחוננים ולא מיוחדים?
מה שצריך: להגיד לילד במה הוא כן טוב ומוכשר.
או שאתה בונה רובוט או שאתה 0. זה חולני.
לא בכדי, בפינלד אין לימודי מחוננים והם בצמרת לימודי המתמטיקה והמדעים בעולם.
דברים למחר בבוקר: ההורים לא מוזמנים, המורה הוא טלנט, מקסימום במינימום, מנגנונים.
מערכת החינוך הצליחה בכך שבוגריה אינם יודעים אנגלית.
מכשיר הטלפון הנייד יכול להיות טוב אם משתמשים בצורה מועילה. כמו שיש ספר טוב ומשחק טוב גם טלפון יכול להיות חיובי. בלי אקסיומות.