קשישים חוצים את הכביש צילום: אור ירוק

אזרחים ותיקים נפגעים יותר

יום הקשיש: בעשור האחרון נפגעו באשדוד מעל 500 אזרחים וותיקים בתאונות דרכים

פורסם בתאריך: 22.9.19 21:00

     

בשנת 2018 נפגעו בתאונות דרכים באשדוד 78 אזרחים ותיקים (65+), מהם שניים נהרגו. בעשור האחרון (2009-2018) נפגעו בעיר 538 אזרחים ותיקים, מתוכם 30 נהרגו.

למעלה מ-16 אלף אזרחים ותיקים (65+) נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני בעשר השנים האחרונות (2009-2018), כך עולה מנתוני עמותת 'אור ירוק' המבוססים על נתוני הלמ"ס,. הנתונים מתפרסמים לרגל יום הקשיש הבין הלאומי החל ב-1 באוקטובר.

מבט על רשימת הערים שבהן נפגעים הכי הרבה אזרחים וותיקים בתאונות דרכים חושף כי בתל אביב-יפו נפגעו הכי הרבה אזרחים וותיקים בעשור החולף, כמעט כפול מאשר בירושלים. למעלה מ-2,200 קשישים נפגעו בתל אביב. ירושלים היא העיר השנייה במספר האזרחים הוותיקים שנפגעו בתאונות דרכים, בתחומיה נפגעו בעשור החולף 1,387 קשישים.

עוד עולה מהנתונים כי בעשור האחרון נהרגו 471 קשישים בתאונות דרכים בערים ובישובים, בממוצע כ-47 קשישים שנהרגים מדי שנה – קשיש הרוג בכל שבוע בממוצע. 2,815 קשישים נפצעו קשה בעשור האחרון, 280 קשישים פצועים קשה בממוצע בכל שנה בתחום העירוני בלבד.

על פי נתוני העמותה, בשנת 2018 נפגעו 1,799 קשישים בתאונות דרכים בערים , 52 נהרגו ו-351 נפצעו באורח קשה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הנתונים זועקים את זעקת הקשישים, אנשים ששרדו מלחמות לא שורדים את מלחמת היומיום של הכביש. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, יחד עם ראשי הרשויות המקומיות חייבים לדאוג לאזרחי המדינה הוותיקים. פעולה פשוטה כמו התקנת פסי האטה באזורים בהם קיים ריכוז גבוה של אזרחים ותיקים כמו קופות חולים, מרכזי יום לקשיש ובתי אבות, יכולה להציל חיים. במקביל, חייבים לדאוג להארכת משך האור הירוק ברמזור על מנת שכולם יספיקו לחצות בבטחה. מדובר בפעולות בסיסיות שיכולות להציל בני אדם באופן יומיומי ולמנוע את ההרוג הבא"

הקשישים הם אוכלוסייה פגיעה במיוחד: פגיעת רכב, ולו הקלה ביותר באדם מבוגר עלולה להיות קטלנית עבורו, להבדיל מפגיעה דומה באיש צעיר, שביכולתו להתאושש ולהחלים. ככל שגילם מתקדם יותר, כך נסוגות המיומנויות הפיזיות והקוגניטיביות שלהם. צפיפות העצם יורדת והיא נשברת ביתר קלות, הראייה והשמיעה נפגעות ומקשות עליהם להיזהר מפני סכנות, זמני התגובה שלהם מתארכים, כוח השרירים שלהם נחלש וחלוקת הקשב נעשית קשה.

המציאות מחייבת את משרד התחבורה והבטיחות בדרכים  במציאת פתרונות יעילים להפחתת ההיפגעות בקרב הקשישים. יש להתאים את תשתיות הדרך  לנוכחותם של האזרחים הוותיקים, תוך התחשבות בצרכיהם הייחודיים. במספר פעולות פשוטות ניתן להציל חיים רבים:

קשיש הולך בכביש בצורה מסוכנת בגלל חוסר במדרכה צילום: אור ירוק

  • ריסון מהירות נסיעת כלי הרכב באזורים שיש בהם קשישים רבים באמצעות התקנת פסי האטה שמפחיתים את תאונות הדרכים ב-40% במקומות שבהם הם מוצבים.
  • הארכת משך האור הירוק ברמזור: באותם אזורים, בהם יש מספר רב של קשישים, יש להאריך את משך מופע האור הירוק ברמזור, כדי לאפשר להם לחצות את הכביש בבטחה.
  • טיפול במפגעי בטיחות: ריכוז הטיפול במפגעים כגון בורות פעורים במדרכות, הנמכת מדרכות בירידה למעברי חציה, שיפור הנראות על ידי סימון מובלט של מעברי החציה וכד'.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר