חברת דירוג האשראי מעלות S&P אישרה לחברת נמל אשדוד דירוג חוב של AA+ בתחזית יציבה, ובכך מותירה את דירוג החברה על כנו, זאת על אף הרפורמה המשמעותית הקרבה בנמלי ישראל. בנימוקי מעלות S&P לדירוג, נכתב כי ביחס לשנת 2018, נמל אשדוד הציג שיפור בשנה הנוכחית, ונתח השוק של החברה הגיע לכ-52% בענף המכולות, ולכ-49% בענף הרכב. זאת, על אף סביבה תחרותית הולכת וגוברת.
במסגרת הרפורמה הצפויה בנמלי ישראל, בשנת 2021 צפוי להיפתח בצמוד לנמל אשדוד 'נמל הדרום', אשר יתחרה בו ישירות בתחום המכולות. בשנת 2022 צפוי להיפתח נמל נוסף סמוך לנמל חיפה, אשר יתחרה גם הוא בשני הנמלים הגדולים הקיימים.
כחלק מהיערכות נמל אשדוד לתחרות, השיקה החברה תכנית השקעות רב שנתית בהיקף של כ-2.3 מיליארד שקל. במסגרת תכנית זו, ישודרגו חלק מהרציפים של נמל אשדוד, כך שיוכלו לטפל באוניות מטען גדולות, ויוקם מסוע להובלת גרעינים לממגורה. נמל אשדוד כבר חתם על ההסכמים העיקריים עבור השקעות אלה, והן צפויות להתבצע בשנים הקרובות.
על אף התחרות וההשקעות העתידות, בחברה אומרים שהיא אינה צפויה להזדקק לחוב חיצוני בשלב זה, כאשר עיקר החוב הקיים נובע מהתאמות בגין רישום התחייבות החכירה מול נמלי ישראל, וכן התחייבות פנסיונית לעובדים שהחברה מחזיקה עתודה פיננסית כנגדן. בנוסף, מעריכים בחברת הדירוג, כי הסבירות לתמיכה ממשלתית יוצאת דופן גבוהה למדי.
תחזית הדירוג היציבה משקפת את הערכת חברת הדירוג כי לא צפויים שינויים בסיכון העסקי ובסיכון הפיננסי של החברה באופק הדירוג. להערכתם, בשנתיים הקרובות, תמשיך החברה להציג יחס FFO לחוב מתואם העולה על 66%, תוך שמירה על נזילות חזקה והמשך ביצוע תכנית ההשקעות המתוכננת.
על אף הרפורמה בנמלי ישראל והתחרות הצפויה חברת הדירוג מעלות S&P מאשרת לנמל אשדוד דירוג אשראי AA+ עם תחזית דירוג יציבה. כחלק מהיערכות נמל אשדוד לתחרות, השיקה החברה תכנית השקעות רב שנתית בהיקף של כ-2.3 מיליארד שקל