חברת נמל אשדוד סיימה בימים האחרונים פרויקט רחב ומורכב של שדרוג מערכת השער בנמל, הכולל תהליכים אוטומטיים בשירות עצמי על ידי הנהגים. מטרת הפרויקט לייעל ולקצר את תהליכי הכניסה והיציאה של משאיות בשערי הנמל, ושיפור השירות לציבור הנהגים.
השינוי המרכזי בא לידי ביטוי בכך שיותר תהליכים ייעשו באופן אוטומטי ועצמאי על ידי הנהג. כך למשל, בשער הביטחון בנמל – הנהג יזוהה וייבדק באמצעים ממוכנים, וייכנס לנמל באופן עצמאי לחלוטין בהתאם להנחיות שיופיעו על צג בשער.. לדוגמא: "המשך לשער הקדמי", המשך לבדיקה בטחונית", וכדומה.
בשער הקדמי, בזמן שקילת המשאית,הנהג יבחר את המשך הפעילות בנמל (מכולות/מטען כללי, יבוא/יצוא) ויפיק לעצמו כרטיס עבודה באמצעות מסך מגע. בסיום, יקבל הנחיה לאן עליו להמשיך (שער ראשי/נתיב אוטומטי או ידני). בכל שלב יעמוד לרשות הנהג גורם אנושי אשר יסייע לו בתהליך במידת הצורך.
ממשק המשתמש של המערכת הוא בשפות עברית, ערבית, רוסית ואנגלית. לטובת הנהגים הופקו חוברות הדרכה מפורטות במספר שפות אשר חולקו לנהגים בשער הכניסה, וכן מפורסמות באתר חברת הנמל www.AshdodPort.co.il.
מחברת נמל אשדוד נמסר: "כחלק מהליך שיפור השירות לנהגים בנמל אשדוד, חברת הנמל רכשה ציוד טכנולוגי מתקדם אשר יאפשר עבודה עצמאית של הנהג להנפקת כרטיס העבודה. המערכת המתקדמת תייעל ותקצר את השהייה בשערים ותשפר את השירות לציבור הנהגים".