מדובר בטכנולוגיה חדישה ברשויות המקומיות בישראל, המאפשרת לתושב להיות מעודכן on line בכל שלהי הטיפול מרגע הדיווח למוקד העירוני 106 ולאורך כל הטיפול בתלונה הקשורה בתחום הביטחון העירוני.
ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "הטכנולוגיה שפותחה בעיריית אשדוד נוצרה מתוך ההבנה שעדכון בזמן אמת נותן מנוח ורוגע לתושב על כך שתלונתו מטופלת. בנוסף,התושב/ת שותפים מלאים בכל שלבי הטיפול עד לסגירת האירוע".
רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"
אשדוד היא הרשות העירונית הראשונה בישראל המפעילה טכנולוגית ביטחונית שיתופית עם התושב/ת בזמן אמת, החל מהדיווח הראשוני למוקד ועד לסיום הטיפול. בתוך כך מקבל התושב עדכון שוטף ומידע רחב בכל רגע נתון, כמו שם הסייר, מיקומו, זמן הגעה.
הצורך בפיתוח הטכנולוגי התהווה עם משבר הקורונה, מתוך הבנה כי עדכון שוטף הזמן אמת מספק רוגע על התושב ומאפשר לו לדעת את סטטוס תלונתו, כגון: זמן המענה ואופן הטיפול.
איך זה עובד?
האמצעי הטכנולוגי- מרגע קבלת התלונה, נכנסות מערכות המוקד העירוני לטיפול מרחוק באמצעות 300 המצלמות העירוניות הפרוסות ברחובות העיר, כך נוצרת שליטה ובקרה ראשונית ומיידית על האירוע בזכות האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים.
האמצעי האנושי – מוקדן ותושב- הביטחון העירוני המגיע לשטח.
שלבי העדכון של התושב בטיפול האירוע הינם מיידים, בטווח של 20 שניות.
1. פניית תושב/ת למוקד העירוני- 106.
2. התושב/ת מקבל/ת הודעת SMS לנייד על תחילת הטיפול בפנייה.
3. סיירי הביטחון הרלוונטיים מקבלים את הפנייה באפליקציה ייעודית ומוזנקים לטפל בה.
4. התושב/ת מקבל/ת הודעת SMS ובה מוצגים שמו של סייר הביטחון המטפל, מיקומו על המפה והגעתו למקום.
5. התושב/ת מקבל/ת הודעתSMS על סיום הטיפול בפנייה.
אריה איטח – מנהל אגף הביטחון בעיריית אשדוד:
״אגף הביטחון בעיריית אשדוד פועל לאורך כל השנה במטרה לאתר וגם לפתח טכנולוגיות אשר יכולות לסייע לנו בפעילות הביטחון השוטפת בשגרה ובחירום . אשדוד מובילה בתחום ורשויות רבות מגיעות במטרה ללמוד על התפיסה הביטחונית של אשדוד והתמודדות עם אתגרים גם בשגרה וגם בחירום.״