אחרי עיכובים ושיבושים של לוח הזמנים העבודות בציר ז'בוטינסקי באשדוד יוצאות לדרך במסגרת פרויקט התחבורה בעיר. בעיריית אשדוד טוענים שהדחיה נובעת מהמשבר הפוליטי בארץ ומערכות הבחירות התכופות.
העבודות צפויות להימשך שנה וחצי ויכללו את החלפת כל התשתיות על הציר, שידרוג הכביש והתאמתו לקראת גידול כמות התושבים והקמתם של מתחמי דיור חדשים לאורכו.
רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"
"לאחרונה", אומרים בעירייה, "עם כינונה של ממשלה חדשה ואיוש משרדי הממשלה בשרים חדשים, אשדוד חוזרת לפרויקט התחבורה הציבורית והפעם לחלקו הצפוני של המיזם שיחבר בין הרצל לבני ברית".
- נוע תנוע או תקוע: ההבטחות והמציאות של פרויקט התחבורה באשדוד
- הבג"ץ נגד מבקר המדינה – העתירה שהוגשה ובינתיים נמשכה בחזרה
"אשדוד", מזכירים בעירייה, "נבחרה להיות העיר הראשונה בישראל שתציג מודל תחבורה עירוני ראוי ומשודרג אשר ישפר באופן משמעותי את מערך התחבורה הציבורית, יציע מערך תחבורתי נגיש, יעיל ומהיר, סביבה מותאמת לכל המשתמשים בדרך כולל הולכי רגל ורוכבי אופניים) תוך שהיא משדרגת את התשתיות העירוניות לאורך צירי הפרויקט, מגדילה את הבטיחות ומשפרת את החזות העירונית".
בעירייה מסבירים כי ציר ז'בוטינסקי הינו שלב נוסף והמשך ישיר ורציף לתוכנית ה-אקוMoov לשידרוג התחבורה הציבורית בעיר. גם העבודות בהרצל יעמדו בסטנדרט גבוה ויכללו: שדרוג של כל התשתיות – לרבות ניקוז, מים וביוב, חשמל ותקשורת. פיתוח וסלילה והפיכת הדרך לכביש חכם. הסדרת נתיב תחבורה ציבורית לכל כיוון. שביל להולכי רגל ומסלול אופניים. הסדרת כיכר בסמוך למכבי האש. רמזורים חדשים ומעברי חניה. חיבור למרכז בקרה שבנייתו אמורה להתחיל כבר בסוף אוגוסט הקרוב.
לאורך הציר מתוכננים לקום כמה מתחמי דיור חדשים: מתחם ויצמן – 692 יחידות דיור הכולל גני ילדים בית ספר, שטחי מסחר ותעסוקה; מתחם בית המשפט – 1,000יח"ד; מתחם פארק לכיש – 3,000 יח"ד וקריית ספורט; מיזמי תמ"א 38 – מאות יח"ד בשני הרבעים ופינוי בינוי – מתחם המעפילים, מתחם משמר הירדן ומתחם אח"י אילת, שיוסיפו מאות יח"ד, שטחי מסחר ותעסוקה ומוסדות ציבור.