מנהלי עבודה במחלקת תפעול בנמל אשדוד פתחו בחודשים מאי ויוני ב"שביתת האטה". זאת, לאחר ששניים מחבריהם, מנהל עבודה וסוור, זומנו לשימוע לקראת השעיה בעקבות תאונת העבודה שבה מצא את מותו העובד דוד טטרואשווילי ב-13.2.20 במהלך פריקת אוניה.
כך פסק אתמול בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע בעקבות תביעה שהגישה חברת נמל אשדוד נגד ההסתדרות.
בית הדין דחה את טענות ההסתדרות ונציגי הוועד שלפיהן לא היה מדובר בשביתה מאורגנת אלא רק בהספק עבודה נמוך יותר בשל הקפדה יתרה על נהלי הבטיחות שהושתו עליהם לאחר האסון. הוא קבע שהשביתה החלה רק כחודשיים וחצי לאחר האסון בנמל – בעקבות ההחלטה של ההנהלה להשעות שניים מחבריהם ולשלם להם רק חצי מהמשכורת בתקופת ההשעיה.
השופטת רחל גרוס מצאה שמדובר ב"שביתת הקפדה" שהתבטאה בעליית זמנים חריגה בתהליך פתיחת המשמרת. עוד ציינה השופטת, שטענת ההסתדרות שלפיה הנהלת הנמל הגדילה את נהלי הבטיחות שגרמו לעיכובים בהתחלת כל משמרת – איננה אמת.
על ההסתדרות, קבע בית הדין, להפסיק לאלתר את כל הצעדים הארגוניים ועל הוועד לבטל כל הוראה שניתנה לשבות. מנהלי העבודה מחויבים לשוב לעבוד בצורה תקינה כפי שהיה לפני שהחלה השביתה ב-1 במאי.
את הנהלת חברת נמל אשדוד ייצגו עו"ד יעקב מלישקביץ, שותף בנ. פינברג ושות' ועו"ד טל מדר ממשרדו.