מירב טל מקבלת את האות. צילום: שלומי אבוטבול
מירב טל מקבלת את האות. צילום: שלומי אבוטבול

האקדמית אחוה: טקס מרגש של הענקת תארים ואותות גבורה

לצד בוגרי המכללה האקדמית אחוה שקיבלו את התואר הראשון, עלו לבמה גיבורי ה-7.10 וקיבלו אותות גבורה מהמכללה: מירב טל שהייתה בשבי חמאס ושוחררה לאחר 53 ימים, לצד תקווה ברזילי סטודנטית לרב תחומי שאיבדה את בתה ששרתה כתצפיתנית בנחל עוז; טל ימיני סטודנט למדעי החיים תושב אופקים שנלחם ב-7 באוקטובר בשכונתו ובהמשך גויס למילואים, לצד יונס אלקרנווי שסיכן את חייו כשנתן מחסה לשמונה צעירים שבילו במסיבת הנובה; אורטל פרג' סטודנטית לתואר שני במכללה שאיבדה את אחותה ובעלה באירועי התופת בשדרות, לצד המעצבת והאדריכלית ציפי שגב שיזמה את 'חזית הבית' לטובת תושבי העוטף שנותרו ללא קורת גג

פורסם בתאריך: 10.7.24 09:15

     

המכללה האקדמית אחוה העניקה תארים בטקס מרגש במיוחד בו השתתפו גיבורים וגיבורות מה-7.10, שקיבלו אות גבורה מהמכללה, לצד התארים האקדמאים שקיבלו הבוגרים.

 

691 בוגרים ובוגרות השתתפו בטקס וקיבלו את התארים. וכן תעודת הוראה לאקדמאים. הטקסים התקיימו לבוגרי הפקולטה לחינוך ומנהיגות, בוגרי הפקולטה למדעים, בריאות וקיימות ולבוגרי הפקולטה לפסיכולוגיה, חברה ורוח.

יונס אלקרנאווי מקבל את האות. צילום: שלומי אבוטבול

יונס אלקרינאווי מקבל את האות. צילום: שלומי אבוטבול

במהלך הטקס הוענקו אותות גבורה אזרחית לשלושה גיבורות וגיבורים – מירב טל שהייתה בשבי חמאס ושוחררה לאחר 53 ימים. מירב לוותה לבמה על-ידי תקווה ברזילי סטודנטית לרב תחומי שאיבדה את בתה ששרתה כתצפיתנית בנחל עוז. האות הוענק למירב על אורך הרוח ואצילות הנפש מעוררי ההשתאות, אחיזתה בתקווה כנגד כל הסיכויים ושמירה על ראש מורם בזמן היותה חטופה בשבי חמאס. רגעי משבר מעין אלה עשויים לשבור נפשו של אדם, אך מירב הצליחה בכוחות נפש אדירים לא לאבד תקווה, לעודד את מי שהיה לצידה, גם אם לרגעים היה נראה זה לא אפשרי.

ציפי שגב מקבל את האות. צילום: שלומי אבוטבול

ציפי שגב מקבל את האות. צילום: שלומי אבוטבול

אות גבורה נוסף הוענק ליונס אלקרינאוי, תושב רהט, חקלאי, אב לשישה ילדים, אשר לווה לבמה על ידי טל ימיני סטודנט למדעי החיים תושב אופקים שנלחם ב-7 באוקטובר בשכונתו ובהמשך גויס למילואים. אלקרינאווי קיבל את אות הגבורה על פעולה אמיצה, חסרת תקדים ונחושה תוך שהוא מפגין אומץ לב וגבורה הרואית, בכך שהקריב את טובתו האישית וסיכן את חייו כשנתן מחסה לשמונה צעירים שבילו במסיבת הנובה ונמלטו מהתופת ובכך בעצם הציל את חייהם.

אות נוסף הוענק לציפי שגב, אדריכלית, מעצבת פנים ומנטורית למעצבות, אשר לוותה לבמה על-ידי אורטל פרג' בוגרת רב תחומי (בהצטיינות) וסטודנטית לתואר שני במכללה שאיבדה את אחותה ובעלה באירועי התופת בשדרות. האות הוענק לציפי על עשיית טוב בעת קושי, על ראיית האחר, על תרומתה הכנה יחד עם קבוצת אנשים מקצועית במיזם 'חזית הבית' –  במטרה להלביש את בתי המשפחות שנפגעו בעקבות המלחמה ולהעניק להם תחושת בית בכל מקום אשר יהיו. על הירתמותה וקשירת קשר ישיר ואישי עם עשרות אנשים שאבדו את בתיהם ואהוביהם, החל מהימים הראשונים למלחמה ועד היום – ויכולתה להקשיב, להכיל, ליצור פתרונות ומרחב ביתי חדש למשפחות, ובכך – לייצר תקווה.

הענקת התארים נערכה במעמד נשיאת המכללה פרופ' יפעת ביטון, גונדר משנה בדימוס שרה פרידמן יו"ר ועד המנהל, עו"ד עמית יפרח יו"ר חבר הנאמנים של המכללה, חברי הוועד המנהל וחברי חבר הנאמנים,  מנכ"לית המכללה ד"ר אתי גרובגלד, סגן-הנשיאה פרופ' פיני דהן, דיקני הפקולטות: פרופ' אורית אבידב-אונגר, פרופ' גבריאל שרייבר, פרופ' גבי שפלר, דיקן הסטודנטים ד"ר מיכל רביבו-שטיינר, הסגל האקדמי והמנהלי של המכללה, בוגרים ובני משפחותיהם.

מכללה האקדמית אחוה

מכללה האקדמית אחוה

בתום הטקסים, במקביל להנפת הכובעים המסורתית הופרחו גם בלונים צהובים וכתומים כאות הזדהות עם החטופים והחטופות הנמצאים עדיין בשבי חמאס, ובתפילה להשבתם הביתה במהרה.

"המכללה האקדמית אחוה היא מרחב של אחווה אנושית ושל מצוינות אקדמית", אמרה נשיאת המכללה פרופ' יפעת ביטון. "בימים אלה של מלחמה מתמשכת, היא גם מרחב של תקווה גדולה, לתקומה שלנו בארץ בכלל ובדרום בפרט. קהילת מכללת אחוה ספגה אבדות קשות בגוף ובנפש. יקרים לי ולרבים מאיתנו נפלו בקרבות או נרצחו במתקפת החמאס. רק בתוכנית הרב-תחומית לבדה איבדו 3 סטודנטיות שלנו את ילדיהן – 2 גיבורים וגיבורה שמסרו נפשם למעננו. אובדנן הבלתי נתפס צרוב בבשר הקהילתי של כולנו. יש לנו הזכות והאחריות להיות ראויים למורשת הגבורה גם דרך מכללת אחוה, שהינה אי עיקש של מצוינות אקדמית, עם שליחות האופיינית למיקום שלה – השער לדרום, המחייב את כולנו להיות מחויבים לו – כשומר הסף של ישראל. משפחת אחוה תמשיך להעניק הזדמנות אמיתית לכולם להיות חלק מהשגשוג שיש למדינת ישראל להציע – למרות הכל ואחרי הכל, ובתקווה, גם אחרי השבת חטופינו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר