אור כהן, מטפס. צילום: דייגו רוסמן
אור כהן, מטפס. צילום: דייגו רוסמן

במקום השני באליפות הארץ בטיפוס: אור כהן, תלמיד מבאר טוביה

אור כהן, תלמיד כיתה ט' בתיכון אמית באר טוביה, הצליח להגיע למקום השני והמכובד באליפות הארץ בטיפוס. המקום שזכה בה העניק לו כרטיס לנבחרת ישראל בטיפוס, וכעת הוא מתאמן כדי להגיע לאליפות אירופה בחודש ספטמבר, שתיערך בצרפת

פורסם בתאריך: 12.7.24 08:41

     

באליפות הארץ בטיפוס שהתקיימה לפני מספר ימים, זכה במקום השני אור כהן, תלמיד כיתה ט' מביה"ס אמית באר טוביה.

 

 

 

בדרך לגמר הפגין אור ביצועים מרשימים. המטרה שלו הייתה בסך הכל לעלות לגמר ולהיות בין שמונת המקומות הראשונים כדי לקבל כרטיס לנבחרת ישראל בטיפוס. אלא שברגע האמת הוא הפתיע את עצמו בגדול כאשר במוקדמות הוא זכה במקום הראשון. בגמר עצמו כאמור הוא זכה במקום השני והמכובד והתרגש מאוד.

אור כהן במקום השני. צילום: דייגו רוסמן

אור כהן במקום השני. צילום: דייגו רוסמן

"כשהגעתי למקום השני הייתה הרגשה של טירוף, לקח לי רגע לעכל ולהבין שזה קורה באמת וזה לא חלום", מספר אור. "הגעתי במטרה לעלות לגמר ופתאום הבנתי שיש לי סיכוי להגיע לפודיום ואני שמח שעשיתי את זה. קיבלתי תגובות מאוד מפרגנות מהחברים ומצוות בית הספר, כולם האמינו בי שאני יכול להגיע לתוצאות האלו".

אירית, אימו של אור, התרגשה גם היא מאוד מההישג של בנה. "הייתה התרגשות מאוד גדולה, זה הישג מטורף גם מבחינתו וגם מבחינתי", ופירגנה למאמן החדש שלו, שהצליח להוביל אותו להצלחה. "המאמן החדש של אור, רועי פלגי הוציא ממנו את המיטב ונתן לו מעטפת אימונים וידע מקצועי שהובילה אותו להצלחה הגדולה הזו".

גם המאמן פלגי בירך את אור על ההישג המשמעותי, וסיפר על האהבה האמיתית שלו לטיפוס שהביאה אותו למקום השני בתחרות. "מה שהכי בולט באור זה שלאור יש המון תשוקה לטיפוס וזה יתרון גדול בכלל ובתחרויות בפרט. אחרי שהוא יורד מהקיר הוא עם חיוך גדול ואומר איזה כיף היה לי ולא רץ ישר לבדוק איזה מקום הוא. בהתאם לזה האווירה סביבו היא חיובית תמיד יש צחוק וחיוכים באימונים. וזה כיף ענק לאמן אותו".

בבית הספר אמית באר טוביה תמכו באור לאורך כל שלבי התחרויות והאימונים, וסייעו לו להצליח גם בשגרת הלימודים. "בית הספר בא לקראתו בכל הקשור ללימודים", הוסיפה אימו של אור. "המירו לו מבחנים לעבודות, הצדיקו לו היעדרויות שנבעו בגלל אימונים ותחרויות. הייתה הבנה גדולה לסיטואציה. מי שהיה דמות משמעותית מאוד עבורו הוא המורה לספורט גבע לבון שהוא גם המחנך שלו שעזר לו המון במהלך השנה".

אור כהן, מטפס. צילום: דייגו רוסמן

אור כהן, מטפס. צילום: דייגו רוסמן

"אור נער מקסים עם חיוך גדול על הלחיים", סיפר סיפר המורה גבע לבון, "הוא הצליח לשלב בצורה מעוררת השראה בין לימודים לבין האהבה הגדולה שלו הטיפוס. שמר על הישגים גבוהים והתפתח בטיפוס. נהניתי ללוות אותו בשנים האחרונות להיות לצדו, לתמוך ולסייע במה שצריך. כיף לראות נערים בגיל הזה עם אמביציה וכוח רצון רב לעיסוק בענף ספורט תחרותי. אין לי ספק שבעתיד נשמע על עוד הצלחות והישגים שלו".

בעקבות הכרטיס לנבחרת יחל כהן הצעיר להתחרות בחו"ל ולייצג את ישראל בעולם, כאשר המטרה הקרובה היא אליפות אירופה בחודש ספטמבר שתיערך בצרפת.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר