אהרון אבוחצירא ז"ל
אהרון אבוחצירא ז"ל

האנדלוסית אשדוד ועמיר בניון ישתפו פעולה בקונצרט מחווה לאהרון אבוחצירא ז"ל

הקונצרט, ביוזמת המרכז לפיוט ושירה ובהשתתפות התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד והזמרים עמיר בניון ובנג'מין בוזגלו, יציין שלוש שנים לפטירתו של השר לשעבר אהרון אבוחצירא ז"ל

פורסם בתאריך: 11.9.24 18:24

     

המרכז לפיוט ושירה מציין שלוש שנים לפטירתו של השר לשעבר אהרון אבוחצירא ז"ל, בערב מחווה מיוחד תחת השם "קונצרט יגל אהרון".

עמיר בניון. צילום: משה נחומוביץ

עמיר בניון. צילום: משה נחומוביץ

האירוע יתקיים ביום חמישי, 26 בספטמבר 2024, במשכן לאומנויות הבמה באשדוד, בהובלת התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד ובהשתתפות זמרי הפיוט הבולטים בנג'מין בוזגלו ועמיר בניון. את הערב ינחה השחקן והמנחה גולן אזולאי.

אהרון אבוחצירא, בנו של הרב יצחק אבוחצירא ואחיינו של הבאבא סאלי, נולד במרוקו ועלה לישראל עם משפחתו בשנת 1949. הוא כיהן בתפקידים ציבוריים רבים, בהם ראש עיריית רמלה ושר הדתות, שר לקליטת עלייה ושר העבודה והרווחה. אבוחצירא היה דמות מפתח בהנחלת התרבות האנדלוסית והפיוט הישראלי, ופעל רבות למען הקמת מוסדות פיוט בארץ.

בנג'מין בוזגלו. צילום: משה נחומוביץ

בנג'מין בוזגלו. צילום: משה נחומוביץ

האירוע, שמתקיים ביוזמת טלי סהרוני, יו"ר המרכז לתרבות אנדלוסית ולפיוט בישראל, ובתמיכת ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, יתקיים בנוכחות אישי ציבור, שרים, חברי כנסת ומשפחת אבוחצירא. "אני מזמינה את כולם לערב שיחזיר את כולנו לבית אבא עם הצלילים של האנדלוסית הישראלית והשירה של עמיר בניון ובנג'ימין בוזגלו שירטיטו את הלבבות מגעגוע", מסרה סהרוני.

ישראל אוחיון, מנכ"ל המרכז לפיוט ושירה, הוסיף: "אנחנו גאים להפיק את הערב המיוחד הזה לזכרו של אהרון אבוחצירא ז"ל, שהצליח להטביע חותם עמוק בפוליטיקה הישראלית ובתרבות האנדלוסית".

עו"ד אבי אבוחצירא, בנו של אהרון אבוחצירא וחבר הוועד המנהל של המרכז, סיכם: "הקונצרט לזכרו של אבא הוא כבוד גדול עבורנו. הוא היה חלוץ של הציבור המזרחי בארץ ישראל, והחיבור שלו לפיוט האנדלוסי היה טבעי. אבא דאג להחזיר עטרה ליושנה, והערב הזה הוא סגירת מעגל מרגשת עבורנו".

לרכישת כרטיסים: https://did.li/WUUCN


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר