בשנת 1994, כשמוטי מלכא מנכ"ל המשכן לאמנויות הבמה ניהל בעיר אשדוד מתנ"ס, ביקש יחד עם חברו- ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי להקים את התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד. רעיון היה, כמו גם תווים ומוזיקה אנדלוסית נהדרת שהגיעה מספרד, אלג'יר, טוניס, מרוקו, לוב… ועשתה עלייה לישראל, לאחר שעברה כתורה שבעל- פה במשך אלף מאה שנה, מוזיקאים שלמדו את כל הנובה (יותר מאשר מגה סימפוניה יש 24 נובות, 13 אבדו ונותרו 11 נובות המתארות כל אחת מהן פילוסופית רוחנית שעה אחת משעות היממה) אבל… לא היו נגנים.
מלכא ולסרי דאז, פנו למנהל התזמורת הקאמרית תל אביב וביקשו לצרף נגנים קלאסיים אל הנגנים המסורתיים וכך היה שהתזמורת הקאמרית הישראלית ניגנה בשלושת אירועי הפתיחה בימי הקמתה של התזמורת האנדלוסית הישראלית. רגע לפני פתיחת המופע "דון ג'ובאני" על במת המשכן לאמנויות הבמה הודה מלכא לחברי התזמורת בהכרת טוב גדולה מאוד לתזמורת הנפלאה הזו שליוותה ותמכה בתזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד בימי הקמתה.
בסדרה בקלאסית הגדולה של משכן לאמנויות הבמה באשדוד מחפשים כל הזמן לחדש, לרגש ולהפתיע את הקהל. כך קרה שיאנינה קודליק מנהל אקדמא אשדוד מונתה להיות היועצת האמנותית לסדרה זו ובחרה עבור הקהל המסור חוויה שאין כמותה בהפקה מחודשת וגדולה הכולל תזמורת, בימוי ותלבושות מרהיבות באופרה דון ג'ובאני של התזמורת הקאמרית תל אביב שריגשה עד מאוד את הקהל כשלהבדיל מאופרות אחרות התזמורת הפעם לא הייתה תחת הבמה במוסתר אלא התפרסה על הבמה כגוף מרכזי בקונצרט ושמונת סולני האופרה בצעו את האריות לפי העלילה של דון ג'ובאני עם כל החומרים המוכרים והאהובים.
לסדרה הקלאסית הגדולה נותרו עוד שני מופעים לעונת המנויים הקרובה לכל הפרטים כנסו לאתר המשכן לאמנויות הבמה אשדוד