רשת "מופת – פורצת דרך בחינוך", המקדמת חינוך למצוינות לימודית ומצוינות אישית וחברתית, הודיעה השבוע על החלטת ועדת הפרס ושמות הזוכים במלגה ליוזמה חברתית ע"ש חיה שטרופר ז"ל. מקיף י"א אשדוד זכה במקום השני על מיזם מקורי וייחודי שהגישו תלמידי כיתה י"ב, תחת הכותרת: "האח הגדול – כאן לומדים בכיף".
הבקשה להשתתפות בתחרות שהוגשה באמצע חודש פברואר השנה על ידי טליה אלבז, תלמידת י"ב ויוזמת הפרויקט, תיארה את התהליך שקדם לבחירת הנושא והמענה לצורך שעלה מהמפגש עם תלמידי כיתות ז', שעושים את צעדיהם הראשונים במסלול התיכוני.
"ההתמודדות של בוגרי כיתה ו' עם אתגר המעבר לבית ספר תיכון הוא חוויה שמחייבת סיוע וליווי, על מנת שקליטתם תהיה מיטבית", מסבירה אלבז את הרציונל העומד מאחורי המיזם. בבית הספר מקיף י"א אומרים כי טליה הגתה את הרעיון בעקבות המעבר של אחיה הצעיר לחטיבת הביניים מבית ספר יסודי, ולאחר תחקיר על החששות והתחושות, ההתמודדות שלו ושל חבריו, ועל החוויות האישיות שלו. המסקנה היתה: ניתן לשפר את תהליך הקליטה ע"י ליווי אישי של "בוגר" בית הספר בכל תהליך הקליטה.
ועדת הפרס בראשות גב' רונית הראל, נציגת משפחת שטרופר, ישבה על הבקשות ובחנה את המיזמים שהגישו התלמידים. "מלאכת השיפוט היתה מאתגרת. הפרויקטים המצוינים שזכו לכל שבח הוכיחו שלמרות הקורונה נעשתה עבודה בלתי רגילה תוך אחריות, ערבות הדדית, רגישות חברתית ומעורבות בקהילה", כתבה הועדה וציינה כי בית הספר זכה לפרס הודות לחשיבת היזמית פורצת הדרך.
ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי התבשר על הזכייה במכתב שנשלח ע"י ארנה שנידרמן, מנכ"לית מופת. הוא שיבח את הפעילות החברתית שנעשית בין כותלי בית הספר, בדגש על מצוינות, ואת התלמידה טליה אלבז על הרגישות, האמפתיה, הערבות ההדדית והרצון לסייע לתלמידים הצעירים בתהליך המעבר והקליטה בבית הספר התיכון.
יוזמת הפרויקט טליה אלבז, לא מתכוונת להפסיק כאן אלא מקיימת הכשרה לחונכים חדשים שיהיו "דור ההמשך" להפעלת הפרויקט. "השנה אני מסיימת את לימודיי בבית הספר וחשוב שמיזם זה ימשיך גם אחרינו" היא אומרת בצניעות ומוסיפה "אנו מאמינים בפרויקט ובתרומה המשמעותית שלו בקליטת התלמידים הצעירים בבית ספרנו, וביתר בתי הספר התיכוניים".
מנהלת מקיף י"א לבנת זיק מציינת לשבח את האחריות שגילו תלמידי י"ב, דווקא בתקופת הקורונה, כאשר ליוו את התלמידים במסע הקליטה, גם באמצעות הזום והליווי מרחוק. תלמידי י"ב הבוגרים הפכו להיות החונכים והמלווים לא רק בפן החברתי אלא גם בפן הלימודי ופעמיים בשבוע הם סייעו לתלמידי כיתות ז' במגוון מקצועות הלימוד כשהם נפגשים בחדר שהוקצה ועוצב במיוחד לכך.