נשיא מכללת אפקה פרופ' עמי מויאל. צילום: פבל

לימודים אקדמיים: עד כמה הם רלבנטיים לימינו? (וידאו)

חוקרים ומרצים לצד סגנית ראש העירייה וחברת מועצה: יש הסכמות וגם חילוקי דעות

פורסם בתאריך: 18.8.19 12:09

     

פרופ' עמי מויאל, נשיא מכללת אפקה ותושב העיר שבעברו היה בכיר בתעשיית ההייטק: "מרכיב חזק של כישורים ולא רק ידע. האקדמיה חייבת להשתנות ולהתאים את עצמה אחרת היא לא תישאר רלבנטית".

הדברים נאמרו במהלך פאנל "מי צריך היום תואר?" במסגרת ועידת החינוך של "כאן דרום" במרכז כיוונים באשדוד.

 

סגנית ראש העירייה ד"ר שרון מרק, הממונה על החינוך יחד עם ד"ר לסרי: "מהגן אל האוניברסיטה".

ד"ר גיא בן חמו ממכללת סמי שמעון: "יש בעיה. לא כל הסטודנטים שמגיעים עומדים בדרישות".

ד"ר אפרת אוחיון נאור ממונה על הגיל הרך: "אימא שלי רשמה אותי ללימודי כימיה ויצא מצוין. צריך את להנגיש את הלימודים עבור כמה שיותר. אבל התעודה איננה מספיקה אם הוא לא מספיק טוב".

ועידת החינוך של ערי ישראל. צילום: פבל

ד"ר אורנה לוין מנהלת מרכז הסימולציות במכללת אחוה: "יש מי שיכול להסתדר היטב בלי תואר. ביל גייטס כדוגמא מובהקת, גם מרק צוקרברג".

פרופ' מויאל: "אפשר להיות מצוינים רק אם נהנים ואוהבים מה שלומדים ועושים. הבן שלי סיים גולני ואומר לי לא שווה לי ללכת ללמוד ארבע שנים. אני מאמין באנרגיה".

"לא כולם יכולים ללמוד הנדסה, זה קשה ולא בהכרח מתאים לכולם. זה בסדר".

סגנית ראש העיר אשדוד, שרון מרק. צילום: פבל

ד"ר בן חמו: "אם יזנחו את מקצועות ההנדסה התעשייה הישראלית תלך לאבדון, לא הכל זה הנדסת תוכנה".

מויאל: "תואר אקדמי אינו הכשרה קבוצתית וצריך להבין את זה". "תעודת הבגרות אינה חזות הכל, המדידה לפי זכאות לבגרות מעוות את המציאות".

חברת מועצה וממונה על גיל הרך והצהרונים, ד"ר אפרת אוחיון נאור. צילום: פבל

מרק: "למדתי הוראה וחינוך ורק בתואר השלישי סביבה. לכל ילד יש משמעות וצריך לפרוס בפניו את כל האפשרויות, וגם לחשוף אותו לאקדמיה".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר