הדיון במקום
הדיון הציבורי נגד מתן היתר הפליטה

"לא נסכים! זה מפעל מסרטן": דיון נגד תחנת הכוח של מתקן ההתפלה באשדוד

כולם יחד נגד היתר הפליטה לתחנת הכוח במתקן ההתפלה - תושבי אשדוד, עיריית אשדוד ואיגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה הביעו היום התנגדות חד משמעית למהלך של המשרד להגנת הסביבה

פורסם בתאריך: 21.7.24 20:33

     

בשעה זו מתקיים באיגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד – חבל יבנה דיון פומבי בהערות הציבור לטיוטת היתר פליטה לתחנת הכוח במתקן ההתפלה באזור התעשייה הצפוני באשדוד.

במסגרת הדיון מציגים אנשי המשרד להגנת הסביבה את התנאים והאמצעים שנקבעו בטיוטת היתר הפליטה לצמצום ומניעת פליטות המזהמים. כאשר מנגד, אנשי המקצוע של איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד – חבל יבנה, ארגוני סביבה ותושבים מציגים את הערותיהם לטיוטה ומשמיעים את עמדתם בנושא.

במהלך הדיון הצהירו ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ויו"ר איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד – חבל יבנה עו"ד אופיר לסרי כי העירייה והאיגוד מתנגדים חד משמעית להיתר הפליטה לאוויר להקמת תחנת הכח במתקן ההתפלה באזור התעשייה הצפוני באשדוד וכי ינהלו מאבק בכל האמצעים החוקיים כנגד ההיתר.

רה"ע ד"ר יחיאל לסרי נואם

רה"ע ד"ר יחיאל לסרי נואם

"אנו אומרים באופן חד וברור, היתר הפליטה לאויר לתחנת הכוח במתקן ההתפלה לא יעבור במתכונת הזו", אמר ד"ר לסרי בדיון, "העירייה, כל הרשויות באזור בליווי המקצועי של איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד – חבל יבנה, כל התושבים, כל הארגונים – מתנגדים לכך. אני אומר זאת כאן מול אנשי המשרד להגנת הסביבה – שהם שותפים ועמיתים שלנו בקידום נושאים רבים, לזה לא נסכים. אשדוד לא תהפוך לחצר האחורית של מדינת ישראל, לא נסכים לתוספת מזהמים תעשייתים, לא נסכים להקמת מפעלים מזהמים חדשים – ותחנת הכוח במתקן ההתפלה, במתכונת הזו כפי שפורסמה, היא מפעל מזהם, היא מפעל מסרטן, ואני כראש העיר וכולנו, מתנגדים לו ולהקמת או הרחבת כל תעשייה מזהמת".

עוד הוסיף ואמר כי "לשם כך ולהגברת צמצום זיהום האוויר באזור התעשייה הצפוני, אני פועל  בשיתוף פעולה הדוק עם איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד – חבל יבנה, מול  המשרד להגנת הסביבה, עם השרה עידית סילמן  לקידום  החלטת ממשלה מתוקצבת שתחייב  את כלל הגורמים הממשלתיים  בנושא  'תוכנית לאומית לצמצום זיהום אוויר והפחתת סיכונים סביבתיים שמקורם באזורי התעשייה הצפוניים לעיר אשדוד' בדומה להחלטת הממשלה במפרץ חיפה. אני יכול לומר שאנו כבר בהליך מתקדם – לאחר שלאחרונה השרה הנחתה את אנשי המקצוע במשרד לקדם את התוכנית הלאומית".

הפגנה מחוץ למשרדי איגוד ערים לאיכות סביבה

יניב קקון ותושבים בהפגנה מחוץ למשרדי איגוד ערים לאיכות סביבה

יו"ר תנועת אשדודים, חבר המועצה, יניב קקון שהפגין יחד עם התושבים במקום מסר: "לא נסכים לגזרה הפוגעת ישירות בבריאות של תושבי אשדוד. אנחנו קוראים לבטל לאלתר את המהלך החמור להוספת עשרות טונות של חומרים מזהמים ודורשים להפעיל את מלוא הסמכויות נגד המזהמים בהווה ובעתיד. יחד עוצרים את הזיהום. לנשום אויר נקי זו השאיפה של כולנו".

יו"ר איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד – חבל יבנה עו"ד אופיר לסרי, הצהיר באופן חד משמעי: "אנו מתנגדים בכל תוקף למתן ההיתר. אנו, נעשה הכל, כל מה שהחוק מאפשר לנו על מנת למנוע את אישור ההיתר. נעשה  הכל למנוע את הקמת והפעלת תחנת הכח  באמצעות מנועי בעירה פנימיים ולא בטכנולוגיה המיטבית והמקובלת בישראל , ולמנוע פליטה בכמות חסרת תקדים של מזהם מסרטן. לא נאפשר פגיעה בתושבים. השותפות בפעילות נגד ההיתר – רשויות מקומיות, ארגונים ירוקים ותושבים היא כוח. האיחוד למען מטרות משותפות – שמירה על בריאות ואיכות חיי התושבים ואיכות הסביבה, מהווה את בסיסו של האיגוד, להיות הגורם המקצועי המלכד למען מטרה אחת חשובה. בימים הללו, התגייסות משותפת למען מטרות נכונות יש בה מן הערכיות והסמליות והיא מחממת את הלב".

יו"ר האיגוד אופיר לסרי נואם

יו"ר האיגוד אופיר לסרי נואם

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר