רה"ע ד"ר יחיאל לסרי נואם
רה"ע ד"ר יחיאל לסרי נואם

לאחר שעות ארוכות של דיון הודיע ד"ר לסרי: "נמנע את הקמת התחנה"

המשרד להגנת הסביבה לא שלל את הקמת תחנת הכוח במתקן ההתפלה באשדוד וציין כי הוא יטיל עליו מגבלות זמניות על מנת לבחון את ההשפעה על זיהום האוויר

פורסם בתאריך: 22.7.24 14:13

     

אתמול התקיים דיון ארוך מאוד שנמשך כארבע שעות, בו נידונו הערות הציבור לטיוטת היתר הפליטה של תחנת הכוח במתקן ההתפלה. בדיון השתתפו נציגי המשרד להגנת הסביבה, ראשי הרשויות באזור ובהם ד"ר יחיאל לסרי, אנשי איגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד חבל יבנה, ארגוני סביבה ותושבים מודאגים.

בנאום תקיף במהלך דיון ציבורי בנושא, הבהיר ד"ר עיר אשדוד כי מדובר במאבק למניעת הקמת תחנת הכח במפעל ההתפלה וזה מאבק חלוץ נגד תוכנית תמ"א 75ב' הרואה באזור התעשייה הצפוני של אשדוד כחלופה למפרץ חיפה. "היעד שלנו הוא למנוע את הקמת הכוח, חד משמעית. לא נאפשר את הקמת התחנה ואחר כך נטיל מגבלות, נילחם בכל הכוח שהיא לא תקום מלכתחילה. הכרנו את הנתונים ואחרי שראינו אותם אנחנו מתנגדים חד משמעית ונפעל למנוע את הקמתה".

המשרד להגנת הסביבה ציין בדיון כי בהיתר הסופי יטמיע מגבלת שעות על יחידות הייצור, מעבר למתחייב ברגולציה האירופית (BAT) ומעבר למה שצוין בטיוטת היתר הפליטה שפורסמה להערות הציבור. המשרד יאפשר פרק זמן של מדידות ובחינה של השפעת ההגבלה על מצב איכות האוויר בסביבה למשך מספר שנים שייקבע בהיתר הסופי, שלאחריו תוכל להישקל התאמה של המגבלה.

"אני אומר זאת כאן מול אנשי המשרד להגנת הסביבה – שהם שותפים ועמיתים שלנו בקידום נושאים רבים, לזה לא נסכים", הוסיף לסרי. "אשדוד לא תהפוך לחצר האחורית של מדינת ישראל, לא נסכים לתוספת מזהמים תעשייתים, לא נסכים להקמת מפעלים מזהמים חדשים – ותחנת הכוח במתקן ההתפלה, במתכונת הזו כפי שפורסמה, היא מפעל מזהם ומסרטן, וכל ראשי הרשויות החברים באיגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד – חבל יבנה והעיר יבנה, מאוחדים ונחושים בהתנגדות להקמתה".

הדיון במקום

הדיון במקום

לסרי ציין עוד כי הוא פועל בשיתוף פעולה הדוק עם איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד – חבל יבנה וראש העיר יבנה, מול צוות המשרד להגנת הסביבה ועם השרה עידית סילמן, לטובת קידום החלטת ממשלה מתוקצבת שתחייב את כלל הגורמים הממשלתיים בנושא הפחתת זיהום האוויר באזור התעשייה הצפוני. הוא הוסיף כי נדרשת תוכנית לאומית לצמצום זיהום אוויר והפחתת סיכונים סביבתיים שמקורם באזורי התעשייה הצפוניים לעיר אשדוד, בדומה להחלטת הממשלה במפרץ חיפה. "אני יכול לומר שאנו כבר בהליך מתקדם – לאחר שלאחרונה השרה הנחתה את אנשי המקצוע במשרד לקדם את התוכנית הלאומית ולמצוא לכך תקציבים מהאוצר".

המשרד להגנת הסביבה מסר כי הוא ישקול את כל הפניות וההערות שקיבל ושעלו במהלך הדיון מהציבור טרם קבלת החלטה סופית בדבר מתן ההיתר ותנאיו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר