מיזם החוף שלי חד פעמי באשדוד
מיזם החוף שלי חד פעמי באשדוד

מעכשיו גם קנסות: האיסור על כלים חד פעמיים באשדוד בחופים עולה שלב

עיריית אשדוד תחל בחלוקת קנסות לשוהים בחוף שיגיעו עם כלים חד פעמיים לחופי העיר. מדובר בצעד משמעותי לאחר שנים של הסברה אינטנסיבית נגד מפגע איכות הסביבה שיוצרים בני האדם, שפוגע בבעלי החיים ובסופו של דבר, גם חוזר אליהם לצלחת

פורסם בתאריך: 21.8.24 21:06

     

לאחר שלוש שנים של הסברה בעיריית אשדוד נגד שימוש בכלים חד פעמיים ובשקיות ניילון בחופי אשדוד, תחל כעת העירייה לנקוט בצעדים משמעותיים בחופי הים של העיר. אנשי הפיקוח העירוני והשיטור המשולב יצאו לסיורים בחופים במטרה להבטיח שהמבלים והמתרחצים יעמדו בדרישות החוק וימנעו משימוש בכלים חד פעמיים ושקיות ניילון בשטח האסור. אלו שיתפסו עוברים על החוק צפויים לקנסות.

 

חוק העזר העירוני האוסר על הכנסת כלים חד פעמיים ושקיות פלסטיק לחופי אשדוד, נכנס לתוקף בקיץ 2022. נתוני סביבה מצביעים על כך שמדי שנה מושלכים לים מעל 8 טונות של פלסטיק, כשפסולת זו מהווה כ-90% מהפסולת בחופי הארץ. מרבית הפסולת נגרמת מכלי פלסטיק חד פעמיים שנושאים עימם המבלים והמתרחצים, ולא תמיד דואגים להשליך אותם בצורה מסודרת. בעלי החיים הימיים חושבים שזה מזון, הנזק הנגרם להם ולשרשרת המזון הוא הרסני, ובסופו של דבר כל מה שמגיע לים, חוזר אלינו לצלחת ופוגע גם בנו.

 

מיזם החוף שלי חד פעמי באשדוד

מיזם החוף שלי חד פעמי באשדוד

יצוין כי על פי סקר שערכה עיריית אשדוד בקרב 300 משתמשי חוף, 86% מהמשיבים הביעו נכונות לוותר על שימוש בכלים חד פעמיים, וכ-80% תמכו בחוק האוסר על הגעה לחוף עם מוצרי פלסטיק חד פעמיים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר