כללית אשדוד מספקת נכון להיום, 15 במרץ, ליווי ומעקב רפואי און-ליין ל-177 מטופלים מדווחים הנמצאים בבידוד בית. כללית החלה בהפעלת ליווי ומעקב און-ליין אחר מטופלים השוהים בבידוד בית כאשר הרופאים יכולים לתשאל ולצפות במטופל מרחוק ולהתרשם ממצבו הכולל. בסך הכל ישנם מעל 15,000 לקוחות כללית כיום בכל רחבי הארץ הנמצאים בבידוד בית.
במקרה של הופעת תסמינים המעלים חשש להידבקות בנגיף הקורונה הרופא מנחה את המטופל כיצד לפעול ומתאם עבורו הגעה לצורך ביצוע בדיקה אבחון ו/או פינוי לבית חולים. השירות פועל בין השעות 08:00-24:00 והוא ניתן באמצעות מערך של רופאי משפחה שנרתמו והתגייסו למתן השירות שיינתן בנוסף למוקד המופעל על ידי מד"א.
שירות "פשוט לבקש" הנו שירות חיוני נוסף המאפשר קשר ישיר און-ליין בין המטופל לרופא האישי שלו. לקוחות כללית אשדוד יכולים להתייעץ און-ליין עם הרופא האישי שלהם בנושאים הנוגעים לביצוע בדיקות מעבדה, הפניות לרופאים יועצים, חידוש מרשמים ועוד. ניתן לקבל השירות באמצעות אפליקציית או אתר כללית.
קו תמיכה נפשי הוקם עבור מטופלים שחשים מתח, חרדה וקושי על רקע המצב. מדובר בקו תמיכה שיהיה מאויש ע"י עובדות סוציאליות רפואיות, פסיכולוגים רפואיים, אחים ואחיות, ויפעל מדי יום בין השעות 08:00-20:00.
הצוותים הרפואיים במרפאות כללית באשדוד עובדים סביב השעון בצמידות להנחיות משרד הבריאות. בכל מרפאה הצוותים קבלו אמצעי מיגון והם מתודרכים והוקצו חדרי בידוד ייעודיים למקרה של מטופל המגיע למרפאה עם חשד לקורונה. ד"ר חן מרב, מנהל מינהלת אשדוד בכללית מחוז מרכז, מסביר כי "ההיערכות במרפאות הקהילה נועדה לסייע באמצעות בידוד בית מבוקר ומפוקח במטרה להפחית עומסים שעשויים להיווצר על בתי החולים באזור למקרים מורכבים יותר, ככל שיהיו".
ארז לוי, מנהל מחוז מרכז בכללית, האחראי בין היתר על מתן שירותים רפואיים בערים ראשון לציון, רחובות, נס ציונה, אשדוד, מודיעין, גדרה ויבנה, אומר כי הוא גאה מאוד בצוותים הרפואיים במרפאות שעברו תדרוכים ותרגולים לטיפול והתמגנות וכל זאת על מנת לתת מענה ברגעי האמת למטופלים בבידוד: "כרגע מטפלים בכלל היישובים של מחוז מרכז ב- 2234 מטופלים בבידוד בית. אני סומך על הצוותים הרפואיים המעניקים להם שירות איכותי, מקצועי ורגיש, ומודה להם על ההתגייסות ותחושת השליחות בתקופה מורכבת זו".