הסוכן ר' המכונה "ג'ק ספארו". צילום: דוברות המשטרה
הסוכן ר' המכונה "ג'ק ספארו". צילום: דוברות המשטרה

"זה אקדח שהורג": הסוכן הסמוי מנמל אשדוד מדבר

הסוכן שזכה לכינוי ג'ק ספארו מדבר למצלמות ומספר על עבודתו המורכבת "נכנסתי למוד של חיים כפולים", על הפעם הראשונה שקיבל שוחד, "קיבלתי מזומן וידית של BMW", ועל תחושת הסיפוק "חשפנו עשרות עבריינים ואני מרגיש שאני את שלי עשיתי"

פורסם בתאריך: 11.9.24 11:40

     

עבודתו של סוכן סמוי היא עבודה לא פשוטה בכלל, היא עבודה מורכבת מאוד. מצד אחד האו אמור להתנהג כמו עבריין בעבודת הכיסוי שלו, מצד שני כאשר הוא חוזר הביתה בסוף יום הוא אמור לנהוג כאיש חוק וגם להסתיר מבני משפחתו את עבודתו.

אתמול נחשפה פעילותו של ר' סוכן סמוי שפעל במשך הזמן הרב ביותר בתולדות המשטרה – 4.5 שנים. הסוכן שזכה לכינוי ג'ק ספארו על שמו של קפטן הפיראטים מהסרט "שודדי הקאריביים", סיפר על המורכבות הזאת, "מתחילת ההפעלה שלי אני נכנס למוד של חיים כפולים כבודק מכס ומהצד השני אני שוטר. כשאני נמצא במכס אז בראש שלי רק מכס", מספר הסוכן שזהותו אסורה כמובן בפרסום, אך מציין כי הוא לא חש בדידות, "יש לי את המפעיל שלי שדיברתי איתו יום יום על הכל מהכל. על החיים האישיים, על חיי העבודה, לא הייתה לי תחושה של בודד, מה שנקרא".

צפו בדברים שאמר הסוכן:

מפעיל סוכנים בימ"ר לכיש מספר כי הם החליטו להציב את הסוכן בדיוק בנקודה של בודק מכס שרואה ויודע על כל סחורה שנכנסת לארץ ויש לו השפעה רבה על מה ייכנס. הם עשו זאת כדי שהגורמים העברייניים יפנו אליו ויבקשו ממנו להבריח דרכו ולשמן אותו בשוחד.

"אנשים צריכים להבין שכל הברחה של מכולה עושים ממנה מיליונים", מסביר הסוכן, "בהתחלה הייתי מתעסק עם הדגים הקטנים והשם שלי הגיע לאוזניים של הכרישים הגדולים וכך נוצר החיבור הראשוני. בפעם הראשונה שאני מקבל פנייה לקח הרבה זמן כי צריך ממש להיטמע בפנים ושיסמכו עליך. אז מצאתי משהו שלא אמור להיות שם. עמדו לידי בעלי המכולה והם ראו שהעלמתי עין מהדבר הזה שלא אמור להיות שם. גם לפני שהעלמתי עין הם אמרו 'זה שטויות, תוותר'. אבל אני הבנתי כבר את הסיטואציה. אחרי שעה וחצי קיבלתי טלפון, תגיע לכך וכך. הגעתי למקום וקיבלתי כסף מזומן ידית הילוכים של BMV מהיוקרתיות".

שעונים מוברחים

שעונים מוברחים

חיפוש בביתו של חשוד בפרשה

חיפוש בביתו של חשוד בפרשה

הסוכן גם מספר כי הוא מנע גם כניסה של מה שיכול היה לפגוע ביטחונית במדינת ישראל, "אני פותח קרטון ועוד קרטון ועוד קרטון ופתאום אני עוצר, אני מסתכל, אני רואה 'בואנ'ה איירסופט (אקדח)'. יש פה איירסופט. ואני יודע שאיירסופט כזה בשטחים הופך להיות אקדח רגיל. אקדח שהורג אותנו בסוף. במקרה ההוא תפסנו", מספר הסוכן ומסכם את הפעילות שלו בסיפוק רב: "הצלחנו לחשוף עבריינים. עשרות עבריינים בהיקפי פשיעה של מאות מיליוני שקלים. אני מרגיש שאני את שלי עשיתי".

אתמול התקיים טקס מכובד וגדול במשטרת מרחב לכיש, שם קיבל הסוכן ר' את נשקו האישי המשטרתי וכן את דרגת הרס"ר לאחר שהוכרז ע"י מפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן, כשוטר מצטיין. את הדרגות הניח לו על כתפו גם מפכ"ל המשטרה רנ"צ דני לוי.

הסוכן ר' מקבל את דרגות הרס"ר. צילום: דוברות המשטרה

הסוכן ר' מקבל את דרגות הרס"ר. צילום: דוברות המשטרה

הסוכן ר' מקבל את הנשק. צילום: דוברות המשטרה

הסוכן ר' מקבל את הנשק. צילום: דוברות המשטרה

בטקס שהתקיים במרחב לכיש של המשטרה השתתפו גם ממ"ז דרום ניצב אמיר כהן, ראש אח"מ ניצב יגאל בן שלום, מפקד מרחב לכיש ניצב משנה רועי ולדמן מנהל רשות המיסים מר שי אהרונוביץ', ראש מינהל המכס מר כפיר חן, מנהל בית המכס באשדוד מר עודד נצר וסגן מנהל חקירות מכס ומע"מ תל-אביב מר יאיר נחמני ובני משפחתו של הסוכן.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר