חברת הסטארט-אפ מאשדוד סופראפ (SuperUp) גייסה אמש סכום אדיר של 15 מיליון דולר מקרן השקעות ניו יורקית.
אמש סיפרו לכתבינו המייסדים רועי ואדם איטח, שזו לא ההשקעה הראשונה בהם והיא תתפזר לשלוש שנים ואמש הועברו כבר 10 מיליון. "תהיתי בפקק ביציאה הדרומית מן העיר, כשראיתי רכבי חברה של חברות הייטק בדרכם למרכז הארץ, למה לא הצלחנו להקים סטארטאפים באשדוד", מספר איטח, "אמרתי לעצמי שיש לאשדוד את כל הכלים להפוך למעצמת סטארט אפ".
המיזם סופר אפ החל דרכו בחממת יזמות "THE HIVE" שפועלת כבר מספר שנים באשדוד. סופראפ פיתחה פלטפורמה לשיווק דיגיטלי המאפשרת לקמעונאים להקים פעילות צרכנית במובייל. החברה, שממוקמת באשדוד ומעסיקה 60 עובדים, מתמקדת בתחומי מוצרי הצריכה, הפארם והאופנה ועובדת עם לקוחות גלובליים גדולים. החברה גם נמצאת במאמצי גיוס של עוד כ-50 עובדים.
"כבר היום יותר ממחצית מהעובדים שלנו הם אשדודים, והאחרים מגיעים אלינו גם מהסביבה וגם ממקומות מרוחקים יותר".
"המערכות שזמינות למובייל מסורבלות לקנייה. ככל שיש יותר מוצרים וקטלוגים יותר גדולים, המשימה הופכת להיות יותר מסורבלת. אנחנו מציעים שיטה שונה אבל מאוד מהירה לבניית סל קניה", הסביר איטח. ״רוב התנועה כיום בתחום הסחר המקוון מגיעה דרך המובייל. יותר ממחצית מאוכלוסיית העולם בוחרת לקנות במובייל כאשר דור ה-Y ודור ה-Z הופכים לכוח הקנייה הגדול בעולם, והם נמצאים רק במובייל״.
לדברי איטח, קיים פער בין חווית הגלישה, ששם מרבית הגלישה מתבצעת מסלולר, לבין קניות ששם בגלל הקושי להקים מערך שיווק בסלולר הרוב הוא ממחשב ביתי. מטרת החברה הייתה לשדרג את חווית הקנייה המקוונת, להרגלי הצריכה של הקהל. "סופראפ לא דומה לאף פלטפורמה אחרת ופותרת את האתגר הצרכני הגדול שבניווט בין אלפי מוצרים במובייל באופן יעיל. המטרה שלנו היא לייצר חווית קניות משמעותית ומדויקת, תוך כדי שאנו עוזרים לקמעונאים ולמותגים להעניק את הערך הגבוה ביותר לצרכנים".
כחלק מהשלמת סבב הגיוס, מרחיבה החברה את פעילותה באירופה, באסיה ובארה״ב ועתידה לגייס עשרות עובדים חדשים בארץ ובעולם שיצטרפו לסגל מרכז הפיתוח באשדוד.