הועידה הלאומית לתשתיות סחר וחדשנות התקיימה בנמל אשדוד בשיתוף עיתון כלכליסט. הועידה עסקה במגוון נושאים, ביניהם השפעת הרפורמה בנמלים על התחרות, מדיניות השירות והמחירים לצרכן; טכנולוגיות חדשנות לייעול התעבורה הימית ושרשרת האספקה; מגמות עתידיות בתחומי התשתיות והאנרגיה; הדרכים לקידום פרויקטים הגדולים בישראל הקשורים לעולם התשתיות; ועוד.
בועידה התארחו ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, מרב מיכאלי – שרת התחבורה, עו"ד מיכל רוזנבוים – מנהלת רשות החברות הממשלתיות, ח"כ אלכס קושניר – יו"ר ועדת הכספים, פרופ' ליאו ליידרמן – היועץ הכלכלי הראשי בבנק הפועלים, שרת האנרגיה – קארין אלהרר, עו"ד מיה ליקוורניק – יו"ר נת"ע, שותף מייסד בקרן פיטנגו ויו"ר מרכז פרס לשלום וחדשנות חמי פרס, ואורחים נוספים.
שרת התחבורה מרב מיכאלי, שהשתתפה בועידה אמרה כי "כיום נמל אשדוד הוא הכי משמעותי בישראל, הנמל עצמו עשה דברים משמעותיים להתחדשות כמו העמקת הרציף, תחילת הרצת המסוע ועוד".
בנוסף סיפרה כי "כשפגשתי את יו"ר דירקטוריון הנמל אורנה הוזמן בכור לראשונה, היא אמרה לי שהמשימה שלה היא להכין את הנמל לתחרות – והיום האתגר הזה מוחשי מתמיד. לנמל יש את כל הכלים לעשות זאת, והעובדים פה מבינים את המשמעות לשמור על הבית הזה". כמו כן, התקיימה שיחה עם שרת האנרגיה קארן אלהרר בנושא אתגריה של ישראל בכל הנוגע למשבר האנרגיה, צפיפות ויוקר המחייה.
"חייבים להפריט את נמל אשדוד אם אנחנו רוצים שיהיה שוקק חיים", אמרה אורנה הוזמן-בכור, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד במהלך הועידה. "הכנו את הנמל לתחרות והפכנו אותו מלואו-טק להייטק, מי שיקנה את נמל אשדוד יקבל נמל מאוד מתקדם על מגש עם הטכנולוגיות הכי מתקדמות שיש. כחלק מההכנה לתחרות, השקענו 2.4 מיליארד שקל ברציף מים עמוקים שיתחרה בנמלים הפרטיים. כמו כן, הכנסנו טכנולוגיות של מנופים שההפעלה שלהם תהיה בגו'יסטיק מרחוק, וכיום יש 62 חברות סטארט-אפ שפועלות בנמל".
בין הדוברים הנוספים בוועידה, היו יו"ר נתנ"ז איה אבידור, רועי אברהמי מנהל מערך החדשנות של נמל אשדוד, חגי פרידמן מנכ"ל ושותף מייסד בסטארט-אפ Enwize , הלוקח חלק בחממת החדשנות של הנמל, מ"מ מנכ"ל נמל אשדוד – אלי בר יוסף, הדירקטור הישראלי של נמל המפרץ – יואב צוקרמן, מנכ"ל נמל מספנות ישראל – צביקה שכטרמן, נשיא לשכת הספנות – ד"ר יורם זבה, מנכ"ל בזן – מלאכי אלפר, אשר השתתפו בפאנל הדן באופן בו ניתן להתמודד עם אתגרי שרשרת האספקה, המחסור בחומרי גלם והפקקים בנמלים.
רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"