שרת התחבורה מירי רגב, עוררה השבוע דיון ציבורי כאשר הודיעה על כוונתה לבטל את נתיבי התחבורה הציבורית שבנתיבי איילון. היא טענה כי הנתיבים הללו עומדים ריקים במשך שעות רבות ובעצם תופסים נתיבים שהיו יכולים להקל על העומסים הכבדים בשאר הנתיבים.
לאור זאת, פנתה חברת מועצת העיר אשדוד, הלן גלבר לשרה רגב והציעה לה לבחון מהלך דומה גם בתוך העיר אשדוד. ואם להיות ספיציפיים, גלבר מדברת על נתיבי התחבורה הציבורית שברחוב הרצל בעיר במסגרת הפרויקט עתיר התקציבים של משרד התחבורה.
"הדבר העיקרי בפרויקט, כאמור, היה סלילת שני נתיבים בכביש מרכזי (שהיווה עורק ראשי שדרכו נותבה התחבורה והתנועה בעיר זרמה) שנצבעו באדום לטובת קו אוטובוס אחד", כתבה גלבר במכתב שנשלח לשרה, "כך יוצא שברוב היום המסלולים ניצבים שוממים, דבר שיצר פקקי ענק בתוך העיר עבור הרכבים הפרטים. זאת בנוסף לפקקים המשתרכים מידי בוקר וערב בכניסות והיציאות של העיר.
"אבקש להדגיש כי שינוי זה, מעבר לפקקים, לביטול הפניות שמאלה ולמחדלי התחבורה, הפך לכביש מוות וגובה מידי יום תאונות וחיי אדם. והכל כאמור, בעבור קו בודד אחד שעובר פעם ב-40 דקות וגם הוא לא עומד בזמנים.
"לאור המצב תושבי אשדוד בוחרים שלא לעבור דרך כביש הרצל ובכך עומס התנועה והפקקים עוברים לרחובות ראשיים מקבילים, דבר שהעיר אשדוד לא הכירה. נציין כי בעבר התנועה בתוך העיר זרמה באופן רציף וללא פקקים".
עוד הזכירה גלבר מה קרה עם הנת"צ הידוע בפתח תקווה, "אבקש להביא לידיעתך כי בפתח תקווה, בדומה לפרויקט באשדוד, נסלל נת"צ במרכז כביש מרכזי שהפך לכביש מוות ובסופו ראש העיר בפתח תקווה, ביוזמתו, החליט לעצור את מחדל הדמים ולבטל את הפרויקט/הנת"צ.
"פניותיי הרבות, להחזיר עטרה ליושנה, לבטל את הנתצ אשר ברוב שעות היום ניצב שומם וללא תנועה, הגורם לפקקי ענק לרכבים הפרטיים, גובה חיי אדם נענו בשלילה.
"אני פונה אליך, בהמשך לדברייך בנושא, ומזמינה אותך להגיע לאשדוד לבחון את הפרויקט ואת הכביש השומם שעומד ברוב שעות היום במקביל לפקקי ענק על מנת לבטל את הנת"צ ולהחזיר עטרה ליושנה ויפה שעה אחת קודם".
רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"