נמל אשדוד. צילום: שבתאי טל
נמל אשדוד. צילום: שבתאי טל

1.2 מיליארד ש"ח: חברת נמל אשדוד מאשרת את הדוחות הכספיים לשנת 2022

הדוחות הכספיים של חברת נמל אשדוד מראים עליה של 1% מהכנסות הנמל אשתקד והן עומדות על 1.213 מיליארד ש"ח, לעומת 1.2 מיליארד בשנת 2021. אלי בר יוסף מנכ"ל בפועל: "מוכנים לתחרות"

פורסם בתאריך: 27.3.23 21:08

     

חברת נמל אשדוד בע"מ מאשרת את הדו"חות הכספיים לשנת 2022: מחזור הכנסות בשנת 2022 עמד על 1.213 מיליארד ש"ח לעומת 1.202 מיליארד ש"ח בשנת 2021, המהווים גידול של 1%. הרווח התפעולי התזרימי עמד על 313 מיליון ש"ח בדומה לשנת 2021. הרווח התפעולי מהפעילות העסקית, לפני הוצאות אחרות, הסתכם ב-197 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-195 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.

התוצאות הכספיות של הנמל מיוחסות לכלל הפעילות הנמלית: מגזרי המכולות, הרכבים, מטען כללי, תפזורת ואוניות נוסעים. שנת 2022 התאפיינה בהתקדמות בקצב התחרות בעקבות הקמת הנמלים הפרטיים והתבססותם של נמלים אלה כשחקנים משמעותיים יותר עם נתח שוק מהותי. בהתאמה, ירד היקף תעבורת המטענים בנמל, אולם בצורה מתונה באופן יחסי, תוך שהנמל במקביל, משפר את השירותים ללקוחות בתחום האחסנה ושירותים נוספים כך שרמת ההכנסות נשמרה ואף עלתה כאמור.

האוניה GRANDE NAPOLI. צילום: דוברות נמל אשדוד

האוניה GRANDE NAPOLI. צילום: דוברות נמל אשדוד

בשנת 2022 נפרקו ונטענו 865 אלף מכולות, בהשוואה ל 986 אלף מכולות אשתקד; במגזר הרכבים, נפרקו בנמל כ-134 אלף רכבים בדומה לשנה קודמת. כמו כן נפרקו ונטענו 8,212 מיליוני טון תפזורת בהשוואה ל 8,915 מיליוני טון בתקופה המקבילה אשתקד (ירידה של 8%); היקף המטען הכללי הסתכם ב-1,738 אלפי טון בהשוואה ל 1,647 אלפי טון בתקופה המקבילה אשתקד; תחום אוניות הנוסעים (הקרוז) חזר לפעילות בשנת 2022, שבמהלכה עברו בנמל אשדוד כ- 65,000 נוסעים.

"אנו מגיעים לתקופה זו חזקים ויעילים, עם משמעת ניהולית המתאימה לסביבה תחרותית ותוכניות עבודה אשר יסייעו לנו להתמודד עם אתגרי התקופה", אמרה גילי כהן, יו"ר ישיבת הדירקטוריון שבה אושרו הדו"חות הכספיים. "למרות שאנו חווים תקופה מאתגרת עם שיבושים בשרשרת האספקה הגלובאלית, תחרות גוברת מצד הנמלים הפרטיים והאטה כללית בכלכלה הבינלאומית, תוצאות שנת 2022 משקפות את היכולת להתמודד עם אתגרים אלה ומציגות כי נמל אשדוד מוכן לתחרות. אנו נמשיך לפעול לשמירת היתרון היחסי של נמל אשדוד אל מול הנמלים האחרים תוך חיזוק מעמדנו בתור הנמל של ישראל".

אוניות קרוז בנמל אשדוד. צילום: יח"צ נמל אשדוד

אוניות קרוז בנמל אשדוד. צילום: יח"צ נמל אשדוד

אלי בר יוסף, מנכ"ל בפועל של נמל אשדוד הוסיף: "אנו חווים אתגרים ניהוליים ועסקיים משמעותיים, אשר נובעים מההאטה הגלובאלית וסביבה תחרותית מקומית מחריפה. אני שבע רצון מכך שאנו מגיעים לתחרות מוכנים בכל היבט תפעולי, טכנולוגי, ואנושי על מנת להתמודד עימה כראוי. אנחנו רואים גידול ברווח התפעולי מוצג, וזאת על אף התגברות התחרות וירידה בהיקפי הפעילות בחלק מתנועת המטענים. בין היתר, עלייה זו מתרחשת בזכות העובדה כי הנמל מרחיב משמעותית את שירותיו ללקוחותיו".

אלי בר יוסף בפאנל. צילום: אלי אליהו

מנכ"ל הנמל בפועל, אלי בר יוסף. צילום: אלי אליהו


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר