בוועידת הכלכלה בכנסת שהתקיימה השבוע, ועסקה בנושא ייעול הליכי הובלת מטענים מהנמלים ואליהם, ובקידום פתרונות להתמודדות עם מחסור בנהגי משאיות, בראשות ח"כ דוד ביטן, השתתף מנכ"ל נמל אשדוד בפועל, אלי בר יוסף, ודיבר על הצורך הדחוף בטיפול דרכי הגישה לנמל.
"הנמל מטפל בכ- 4,000-5,000 משאיות כל יום ויש לשפר דרמטית את דרכי הגישה לנמל", אמר בר יוסף. "הנמלים בישראל בעלי עודף קיבולת ל-20-30 שנה קדימה, כאשר שער נמל אשדוד והטכנולוגיה הכלולה בו היא מהמתקדמים בעולם הנמלים. צוואר הבקבוק המרכזי הינו כבישי הגישה לנמל אותם יש לפתח דרך ביטול רמזורים ויצירת מחלפים. בהקשר זה חשוב לפתוח את מחלף יבנה דרום שסגור למעלה משלוש שנים למרות סיום הביצוע בפועל".
יו"ר הוועדה ביטן התייחס לעניין דרכי הגישה, ואמר כי יכנס את הוועדה לדיון דחוף בעניין, עם כל הנוגעים בדבר בכדי לשקול דרכי פעולה חדשים ונוספים לקידום הנושא.
רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"