אחרי ההכשרה פורצת הדרך לצוות הרפואי בנושא חמלה, במרכז הרפואי אסותא באשדוד עולים מדרגה, והחלו במיזם חדש: לצד מיטה של כל מטופל יופיע טקסט שכתבו בני משפחתו, עם הסיפור האישי שלו, כך שהרופאים לא יכירו רק את המידע הרפואי היבש, אלא גם את המטופל.
המטרה של בית החולים עם מיזם זה היא לאפשר את מתן הטיפול האנושי הטוב ביותר. מיד עם תחילת המיזם שיצא לדרך השבוע, בני משפחה מיהרו לרשום את הסיפור האישי של יקיריהם אליהם בהתרגשות רבה. באסותא אשדוד מסרו כי גם הצוותים הרפואיים מתרגשים מהיוזמה, ומציינים כי הדבר מחזק את הקשר בינם לבין המטופלים.
"בפני כל מיטת מטופל, הצבנו דף שבו בני המשפחה של המטופלים יכולים לרשום מידע אישי ולא רפואי. הוא יכול לעזור לנו במתן טיפול חומל ומכל הלב", אמרה ענת סטוטלנד, אחות אחראית בפנימית ב' באסותא אשדוד. "זו זכות גדולה וגאווה עצומה לעבוד בבית חולים שמבין שהשילוב של אנושיות ורפואה הוא המתכון הטוב ביותר לסייע למטופל ובני משפחתו", הוסיפה ענת. "מדובר בצעד נוסף שהופך את בית החולים שלנו, לא רק למתקדם ביותר כי אם גם לאנושי ביותר".
בתוך כך, נכדה של מטופלת כתבה את הסיפור האישי של סבתה, והצמידה למיטתה. "סבתא סוליקה, אישה עם הלב הכי רחב, שקטה, אוהבת את הבריאות, את האנשים, אוהבת לתת, לשמוע ולהיות הכתף התומכת. כל אחד שזכה לטפל בה או להיות בקרבתה זכה. תמיד מברכת את כולם ומודה במיוחד לאנשי הצוות. כשנכנסנו למיון ביום הראשון, הייתה עם חמצן כל איש צוות שעזר לה, הודתה לו למרות המצב שלה. אנחנו מודים ומוקירים תודה על הטיפול המסור שלכם אליה. הדאגה והמעקב. תודה זו מילה קטנה עם משמעות ענקית. מסר לסבתא, מיום שאת פה אני לא עוזבת אותך, ישנה על הרצפה ומאמינה בניסים. את לביאה! שירן".
רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"