אלי בר יוסף, מנכ"ל בפועל נמל אשדוד השתתף לפני מספר ימים בוועידת פורט2פורט – הוועידה והתערוכה הגדולה בישראל לסחר, תובלה ולוגיסטיקה, בפאנל בנושא האתגרים החדשים בענף הנמלים בישראל, לצידם של עוזי יצחקי, יו״ר חברת נמלי ישראל, יואב צוקרמן, דירקטור נמל המפרץ ואורי שוחט, מנכ"ל אוברסיז קומרס.
במסגרת הפאנל דיבר בר יוסף וסיפר על האתגרים של נמל אשדוד וההצלחה לעמוד בהם: "נמל אשדוד הוא חברה רווחית ויעילה, תרנגולת שמטילה ביצי זהב. כאשר הצטרפתי לנמל אמרו לי שהוא הולך להפרטה, אמנם זה לא התרחש, אבל זה לא עצר אותנו מלהתייעל ולהתחרות בהצלחה אל מול הנמלים האחרים. זה די נדיר בנוף העולמי, שנמל ממשלתי מצליח להתחרות בנמלים הפרטיים, זה נדיר ומאתגר, עם זאת לנמל יש יתרונות מובנים ומגוונים. הנמל ימשיך להיות רווחי".
"הנמל, מאז שהפך לחברה עצמאית ממשלתית חילק דיבידנדים בסכום מצטבר של למעלה מ-800 מיליון ש״ח. ברבעון הראשון רשמנו רווח של 45 מיליון ש"ח. אני צופה שנדע להמשיך ליצר תשואה חיובית יחד עם התחרות", אמר.
עוד הוסיף בר יוסף: "בסופו של דבר מה שקובע את יעילות הנמלים, זה לקוחות שמגיעים וחוזרים, השירות שהלקוחות מקבלים בזמן אמת. אנחנו בנמל אשדוד מטפלים בהצלחה באוניות הכי מורכבות ומאתגרות של מטען כללי. בשיא הקורונה בעוד שהיו מדפים ריקים במדינות אירופה, במדינת ישראל לא היה מדף ריק אחד. נמל אשדוד מטפל בארבעים אחוז מהפעילות של המטענים היבשים במדינת ישראל ועושה עבודה מצוינת למשק בישראל. אני רוצה לשים גבול לכל מי שמחפש לעשות ספין ולכל הגורמים שמרוויחים מהספינים האלה. אנחנו משקיעים הרבה מאד אנרגיה ביעילות ובשירות. אנחנו מפתחים את עולם הקרוזים, ענף הרכב, ענף המכולות, פעילות משלימה באחסנה ועוד. לנמל אשדוד יש הרבה יתרונות, הוא קרוב לתעלת סואץ, קרוב למרכז ויש לו גיוון אדיר של 6 סגמנטים, אשר כל אחד מהם יכול להיות נמל בפני עצמו. לסיום, אני רוצה לשבח את הצוות המקצועי והעובדים המעולים של הנמל המהווים עבורנו יתרון יחסי. נמשיך לתת ליבואנים וליצואנים את השירות הטוב ביותר".
רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"