מרגריטה לוי ז"ל
מרגריטה לוי ז"ל

הותר לפרסום: עבריין מין מיפו חשוד ברצח ואונס של מרגריטה לוי מאשדוד לפני 20 שנה

הותר לפרסום כי עבריין מין, תושב יפו, הוא החשוד באונס והרצח האכזרי של צעירה בת 21 בשנת 2003 באילת. הוא נעצר בעקבות התאמה בן ה-DNA לזה שנמצא בזירת ברצח

פורסם בתאריך: 13.7.23 09:32

     

זה קרה ב-19 ביוני שנת 2003, במשטרה מתקבל דיווח על גופה שנמצאה בגינה בלב שכונת "יעלים" באילת. השוטרים שמגיעים לזירה מזהים כי מדובר בגופה של צעירה, עטופה בשמיכות הקשורות בכבלים, על פניה מגבת ועל גופה סימני אלימות קשים.

תחילה, לא הייתה ידועה זהות הקורבן, אלא שבעקבות דיווח שהגיע ממשטרת אשדוד, על אם שטוענת כי בתה נעדרה, התבררה זהות הקורבן – מרגריטה לוי, בת 21 מאשדוד.

מרגריטה, אז חיילת משוחררת בת 21 הגיעה לאילת כמה ימים לפני כן בכדי לעבוד במלצרות, וזאת לקראת לימודי סיעוד שהיא תכננה.

מחקירת המשטרה עלה אז כי הזירה שבה נמצאה הגופה, אינה זירת הרצח.

כשבועיים לאחר הרצח, נעצר חשוד במעשה, אדם שהתגורר בסמוך והכיר את מרגריטה ובהמשך הוא שוחרר.

על אף מרוצת השנים, תיק הרצח לא נסגר, והחוקרים לא חדלו להמשיך בניסיונות חוזרים ונשנים, להפיק פרופיל DNA מהממצאים שנמצאו בסביבת גופת המנוחה.

בשנים האחרונות, חלה התפתחות טכנולוגית משמעותית בתהליך הפקת ראיות DNA, וחוקרי המעבדה לזיהוי פלילי במטה הארצי של משטרת ישראל, ממשיכים לבחון כל העת ממצאים וראיות שנאספו במסגרת חקירות תיקים שטרם פוענחו.

רק בחודש יוני 2022, התרחשה התפתחות בחקירה ובחינה מחודשת של ממצאי תיק החקירה, אפשרו הפקת פרופיל DNA, אשר חשף קצה חוט שהוביל לחשוד ברצח, סאמי אבו אל עסל, תושב יפו שהיה אז בן 31 ובאותה העת התגורר באילת. הוא עבד בבר במרכז התיירות בעיר.

אבו אל עסל, נשוי ואב לשניים, שכבר ישב במשך למעלה מ-12 שנים בכלא על מקרה אחר של עבירות מין שהתרחשו אף הן באילת, כחודש וחצי לאחר הרצח של מרגריטה לוי.

אבו אל עסל, אז והיום

אבו אל עסל, אז והיום

המשטרה ניהלה 10 חודשים של חקירה סמויה ורק בחודש מאי השנה, 20 שנה לאחר הרצח הוא נעצר ובחקירתו הוא שמר על זכות השתיקה. אתמול הוגשה נגדו הצהרת תובע וכתב אישום יוגש נגדו בימים הקרובים.

תיק החקירה. צילום: דוברות המשטרה

תיק החקירה. צילום: דוברות המשטרה

מפקד מחוז דרום, ניצב פרץ עמר: "אירוע הרצח המחריד של מרגריטה לוי ז"ל שהתרחש לפני 20 שנים הגיע לפענוח, בזכות עבודה מקצועית של שוטרי מרחב אילת, חטיבת הזיהוי של משטרת ישראל ובסיוע המכון הלאומי לרפואה משפטית. נמשיך לחקור בנחישות כל אירוע רצח לא מפוענח, וגם אם יחלפו שנים רבות לא נרפה והתיק יישאר פתוח, עד אשר נמצה את הדין עם העבריינים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר